P

PonnyGlitter

Min katt har bandmask, kan inte köpa maskmedel föräns om 2 vekor:(:(
Klarar an sig?? Vad ska jag köpa för sort?? Är det recept på katt avmaskning oxå nu?
han har fått nån sorts näsblod somjag försöker tvätta bort beror det på masken?
han e tjock o fin, inte bara på magen o värkar pigg.
vad hender om man inte maskar bort i tid?

Sv: Bandmask

Troll?

Prata med någon som har pengar, alt dina föräldrar, be dem ta dej och katten till en veterinär omgående.
Låt veterinären göra en bedömning och handla därefter.

Lycka till med missen.

Kanske någon som inte vill visa att de har ont om pengar eller dålig kunskap? ;)

Jag har inte heller stor kunskap om mask på katter, kan ett par veckor göra sån stor skillnad? Eller är det nosblodet du blir oroad av?

Bandmask får en katt i stort sett så fort den sätter i sig en mus, så det lär den nog klara sig med i ett par veckor. Det är inte recept på avmaskningsmedel till katt.
Blir lite nyfiken på varför du inte kan köpa avmaskningsmedel förrän om två veckor.

Näsblodet tycker jag du ska tala med en veterinär om. Näsblod är inte normalt.

Ne inget troll. :mad:
Jag ha nytt nick för o slippa bli shitkastad för o int ha pengar till maskningsmedel just nu!! blir ju anklagad at vara dåli djuregare så snabt nån int ha pengar altid!

Mamma vil inte låna ut hon tycker det kan vänta tills ja får månadspeng.

va skönt då köper ja maskmedel så fort ja får pengar, 2 veckor

han blöde bara en gång o det har slutat nu :( ska ringa vetrineren o fråga. katten värkar må bra nu

Har katten fallit och slagit sig så det kan ha orsakat näsblodet?
Vad sa veterinären?
Lycka till med katten!

Kanske någon som inte vill visa att de har ont om pengar eller dålig kunskap? ;)

Jag har inte heller stor kunskap om mask på katter, kan ett par veckor göra sån stor skillnad? Eller är det nosblodet du blir oroad av?

Näsblodet..

han går ute mycket o kan ha slagits
veterinären sa att det inte var nån fara för han nyser inte o det var bara en näsborre o han verkar pigg så han hade nog bara slagit sig lite :)

Håll lite extra koll på kissen så att allmäntillståndet inte förändras, IFALL det skulle va något.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 416
Övr. Katt Ja, egentligen tycker väl jag oxå att katt- GPS är överkurs, men mot följande bakgrund funderar jag på att skaffa en: Katten Edward...
Svar
4
· Visningar
4 840
Senast: cewe
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 375
Senast: Inglorion
·
Katthälsa Hej! Jag köpte en 4 årig ragdollhane för 2 veckor sen. Han är lite mager och i helgen kräktes han och sen blev han jätte dålig i...
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: Jolanta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama