Royal_724

Trådstartare
Blää... Kom upp på logen och möttes av en äcklig spya med bandmask i som nån av katterna har lagt! Katterna har aldrig haft det innan, så första gången jag ser en bandmask! Ingen trevlig syn...:crazy:

Jag har avmaskningsmedel hemma, men inte av samma sort så det räcker till alla katter!
Men skulle jag kunna ge dem olika?

Jag har 1 tablett Drontal
Sen har jag 3 tabletter av Axilur
Och sen flytande axilur.

Sv: Bandmask!

Katter som går ute och fångar råttor brukar få mask, ta det kallt! :)

Du behöver inte ge samma medel till alla katterna, kanske inte ens avmaska alla.

Om de kräks upp mask är det oftast spolmask. Har aldrig sett en uppkräkt bandmask, bara de som kommit ut andra vägen efter avmaskning. Hur såg masken ut?

Sv: Bandmask!

Ja det vet jag! Haft katter i hela mitt liv så!
Men aldrig sett en bandmask i verklighet! Men bandmask var det i alla fall! Så stor koll har jag! Den var ca 10 cm lång och såg ut som ett skosnöre kan man säga! ( Fanns några till, men det var den längsta)

Bandmasken smittas ju inte. Men jag har 4 katter och vet ju inte vem som har lagt spyan!
Så då är det ju svårt att avmaska.
Men kan jag använda olika medel till dem så är det ju ingen fara!
Dem behöver nog ändå en avmaskningskur allihopa! :D

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 476
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 695
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 700
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama