har inte kollat upp det men hört det från ca 3 personer..

skumt!

kanske bara nåt som nån fått för sig och spridit vidare.

mvh Camilla
smile.png

Senast ändrad av en moderator:
Patsy äter gärna bananer med skal på eller bara skalen om det ska vara så. Men skalen känns lite besprutade så det får räcka med skalade bananer.

Dock har hon snott åt sig en och en annan oskalad muta.

Min pålle ääälskar pepparkakor, hihi..lite ovanligt kanske. Hon blir helt tokig så fort hon känner lukten av dem. Så nu luktar det ofta jul i stallet=)

Provade att ge min pålla banan idag, men, nehe. Bort med huvudet!
Inget hon gillade direkt.
smile.png

vart köper men såna?
biggrin.png

Jag har oxå hört att man inte ska ge banan till tävlingshästar. Tror de innehåller något ämne som det är karenstid på. Vet dock inte hur lång... :confused:
Men det lär ju vara nyttigt ;) och gott!! :d

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 120
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
620
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
497
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 475
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar