Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nån som vet vad den tävlingsgren heter där man börjar hoppa inne på ridbanan och sen hoppar ut i terrängen och sedan avslutar med att hoppa in på banan igen?
Tacksam för hjälp
Nu är jag inte alls bekant med hunting som gren, men vet att terränghoppning kan se ut på det sättet, dvs börja i paddock och vidare ut i terrängen, fast med vanliga rivbara hinder som är relativt naturnära. Själv bara ridit det på en äng där bl.a. bank ingick som alternativt hinder.
Och den ingår ju i TR och är aktiv, hur skiljer sig huntingen från det?
Om du vet alltså, blev lite nyfiken för det verkade vara rätt likt
Men som sagt, jag är inte alls bekant med svensk hunting-variant!
Huntingen rids först över vanliga "hoppehinder" för att sedan ta en sväng över terränghinder (alltså fasta fälttävlanshinder) sedan brukar de väl avsluta med lite banhoppningshinder inne på arenan(ridbanan) igen. Det rids ju varje år i Falsterbo Den som har bäst tid vinner. För varje nerslag får du tidstillägg.
Skilnaden mot terränghoppning är ju att man där hoppar "vanliga rivbara hoppehinder" fast ute i skogen. När vi hade det så red man då även med optimaltid, så den som var närmast och felfri vann.
Ah.. jag funderade just på vad det då var de red där, i F-bo ^^
Misstänkte väl att det var det som var skillnaden, fasta eller rivbara hinder. Tack för förklaringen! Och jag har nog bara sett optimaltid på terränghoppningen här i krokarna. Förvisso bara en klubb i närheten som har det, men ändå
Kropp & Själ
Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också.
Har kontaktat vården och...
Hundträning Hur länge har du haft henne? Har hon fått landa hos dig?
En av mina omplaceringar var ett misshandelsfall som ville sätta efter allt och...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.