Balougran Z och Z-registrering

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cyllene
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 773

Cyllene

Trådstartare
Appropå att regga häst inom Zangersheide kom jag att tänka på Balougran Z. Jag har sett en avkomma här i Sverige, och en i Tyskland och de hoppade som katter.

Är det någon annan som sett nån eller vet mer om hingsten? Han rids av Pessoa nu och har ju haft stora framgångar hittills.

Gillar mödernet med Grannus-Granit - Argentinus osv...

Jag som ändå inte står med svenskt sto kanske kan ge mig på nåt sånt?

Mest funderingar här. Stoet ska tävla i år också.

Kan förresten fundera på vem som är den starkaste avkomman till Baloubet. Jag har ju mest koll på Balou eftersom jag mest är i Tyskland.

Vad gäller Baloubets ridbarhet så struntar jag i de "åsikterna" fullständigt. Nu har jag två kompisar som köpt Baloubet-avkommor och en som fött upp en själv, det är inga problem med ridbarheten på några av dem. Snarare trevliga lättridna hästar av mycket lätt långbent modell!

/C

Sv: Balougran Z och Z-registrering

jag tänkte bara kommentera det där om psyket.. vi har oxå en Baloubet-avkomma i stallet o han är lugn o snäll som en ko.. ;) fast han fortf är hingst o står i omedelbar närhet till ston. han blir 3 i år... (då ska tilläggas att hans mamma oxå är väldigt trevlig o lugn..) kan ju vara intressant att veta med tanke på hans rykte (tempramentsmässigt).. :idea:

förresten tycker jag hemskt mkt om Balou :d men har bara sett honom på DVD. vad tycker du om honom? rör han sig bra oxå eller är det bara en "lyckträff" det de har filmat på DVD:n? ;)

Sv: Balougran Z och Z-registrering

Jag har sett ett par föl e Balou, de har rört sig väldigt väl! Har för mig han fått bra poäng på gångarter.

Han har lämnat hur många fölchampion som helst i Tyskland, så nu ska det bli spännande att se vad de kan prestera. Den som visades fram här var ju tydligen förskräcklig, jag som hade såna förhoppningar på den stammen.

Liknande trådar

C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 799
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka