Balkong hjälp/inspo

Molvi

Trådstartare
Våren börjar komma och känner att det är dags att ta tag i balkongen så den blir fin. Trägolv är redan köpt och blomlådor ska köpas i veckan. Problemet jag har är möblerna.
Just nu har jag ett bord och två stolar (cafégrupp) som jag inte gillar. Skulle helst ha det mysigt med en låg soffa med dynor och kuddar.
Problemet är storleken. Bredden på balkongen är 120cm och längd 225cm.
Ikeas modulsoffor är 62-65cm breda och med två sådana får det inte plats på bredden. Längden skulle gå men har inte kollat om det går att öppna dörren och då får man ryggen mot solen :D

Hittade på balkongshoppen som är 55cm bred som hade gått jättebra om det inte hade det fantastiska priset 3 590kr per del :o

Detta är lite vad jag hade tänkt.

ballis2.jpg

linda3_lounge.jpg

Jättegärna tips och ideér. Funderar nästan på om det skulle gå och bygga något eget men det får jag ta med dem händiga :):)

Sv: Balkong hjälp/inspo

Den övre kan ju inte vara så mycket mer än en låda med kuddar? Mitt problem är att bli av med alla skrymmande dynor till trädgårdsmöbler, de tar ju upp hela vardagsrummet när de ska in.

Vrider jag på skärmen så ser man lite ben men i princip som en låda. Därför tänker jag att det borde vara rätt så lätt att fixa en egen. Rygg och sidor behövs egentligen inte eftersom man har kuddar där.

Det är ju ett problem. Under sängen borde det nog få plats här iallafall. Har alltid trott att det var förvaring i soffgrupperna men nu när man kollat rundor så ser man att det inte är så :D

Jag hade nog byggt en egen 'låda' som passar med måtten på balkongen och dessutom gjort den så det finns förvaring i den till dynorna.
Då får du den som du vill ha den och dessutom till ett lågt pris.

Lastpallar är underskattat material till möbler, särskilt utemöbler. Jag gjorde en 3,6 m lång soffa på min uteplats av lastpallar i somras (3 st 120x80 cm). Till det köpte jag två sängmadrasser (200x80) där jag fick kapa en. Jag klädde in dem med sån typ vaxduk men som inte känns så plastigt som väderskydd. Och så skaffade jag massor av kuddar till ryggstöd. Det blev jättemysigt och jättepopulärt! Lastpallar finns i olika mått och går att dela, jag fick utrangerade lastpallar från mitt jobb men de borde inte kosta mer än 100 kr om man måste betala för dem någonstans.

Här är mer inspiration: http://www.styleroom.se/tags/lastpallar

Hur länge har du kikat på balkongmöbler? Upplever att de flesta butiker inte tagit fram balkongsortimentet ännu så det kan nog löna sig att avvakta ett par veckor.

Angående soffa så har jag kanske lite känsligare rygg än genomsnittet men jag hade i alla fall behövt ett ryggstöd med lite lutning för att kunna sitta bra. Det hade inte räckt med bara kuddar.

Började titta seriöst på balkongmöbler i söndags med mått

Det blir nog inte förrän april nån gång så då hinner jag se om det kommer ut något passande. Har måtten nedskriva så får hålla utkik när man är ute och kör. Har också kommit fram till att det blir smidigare med ryggstöd iallafall och det är ju inte jättesvårt att fixa.

Lastpallar var en väldigt bra ide!

Jag är också inne på lastpallar, men som du ni skriver är det ju tråkigt att inte ha ngt ryggstöd, även om en hög med kuddar kan lösa en del...Jag köpte nya stolar på IKEA förra året, men skulle nog behöva ett annat bord. Började fixa iordning lite igår kväll inför i år, fattas växter och så vill jag fixa golvet med träplank.

bcc56862b6a311e38491123bf4c5451d_8.jpg

Såhär såg det ut förra året:
pict6792_51a1fcee9606ee79658cf8ee.jpg

balkongen_519fe398e087c36859d03bd7.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?