Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänk så svårt det ska vara att ha balans på olika aspekter av livet och sig själv.

Senaste dagarna har min kropps termostat tydligen inte fungerat riktigt. Jag brukar bli överhettad på nätterna och har aldrig förstått mig på pyjamas då jag skulle koka bort i en sådan, men i natt var det mer extremt än vanligt. Jag sov med öppet fönster och ja, det var lite minusgrader ute men för mig blev temperaturen perfekt. Fönstret är cirka 40 x 40 och är placerat precis bredvid min kudde. T-shirten jag brukar somna med, men som åker av på natten, åkte av redan från början.

Sedan på dagen är det tvärtom. Jag fryser på kontoret och slår på det extra elementet jag har under bordet. :meh:

Det här känns lite konstigt och jag vet inte riktigt vad som är i obalans. Min misstanke är att frysandet kan vara en hormonell obalans. Jag har liksom inte haft tid att göra någon 3-minutersyoga på mornarna den sista tiden så jag har fått lite surt för det.

En annan sak att försöka ha balans på är att äta rätt mat och i rätt mängd. Jag har varit ganska duktig på den biten förut, men nu verkar det inte fungera.

Och så är det balansen mellan arbete och fritid. Jag skulle nog tycka det var kul att jobba om jag bara jobbade halvtid. Jag vet att jag är bra på det jag gör och gillar att göra ett bra jobb och leverera resultat. Alltså, vem tusan vill inte känna sig duktig liksom? Men det är för mycket att orka vara på topp 8 timmar om dagen. Jobbet blir ett tvång och gnistan försvinner. :(

Har farao ska man göra för att få balans på allt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 485
Senast: Exile
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
723
Senast: Enya
·
Gravid - 1år Hur gör ni om det visar sig att er partner inte klarar av föräldrarollen så bra som ni båda hoppats..? *långt* Vi visste från början...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
32 555
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Hunden väckte mig mellan kl 3-4 härom natten och ville gå ut. Förr i tiden så var det alltid husse som vaknade om hunden behövde gå ut...
Svar
5
· Visningar
1 294
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama