Balans/sits övningar

Ainon

Trådstartare
Skulle vilja ha tips på markarbete/hopp övningar som tränar balansen och sitsen vid hoppning.

Inget för avancerat då jag bara hoppat runt 25 gånger totalt under mina 12 år som ryttare :o Men nu när jag har en häst som tycker det är väldigt roligt så måste vi träna, dock är han inte så rutinerad han heller. Och inget med att släppa tyglarna, han bockar en hel del :bump:

Sv: Balans/sits övningar

Att rida utan stigbyglar är bra för balansen. Annars är det som med så mycket annat, ju mer du gör något ju bättre blir du. Hoppa småhinder och rid över bommar så du blir säkrare i din sits.

Lycka till!

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Träning Hej! Jag är medryttare på en fantastisk D-ponny som rider ca 2-3 dagar i veckan och tävlar lite då och då, rider även för tränare...
Svar
10
· Visningar
1 279
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka