Bal. Vett och etikett

Isituss

Trådstartare
Postar här istället för på U då jag antar att svaret kanske är närmre till hands här.

Ska på min studentbal idag, och jag har tänkt ha läppstift på mig. Detta kommer jag ju dock bli tvungen att bättra på under kvällen. Under den två timmar långa middagen får man dock inte lämna bordet, så vida det inte är något akut. Skulle jag då få lov att bättra på läppstiftet vid bordet, eller anses även detta vara oartigt? Dessvärre glömde jag att ställa frågan under vår vett och etikett-lektion så jag är helt clue less...

Postar här istället för på U då jag antar att svaret kanske är närmre till hands här.

Ska på min studentbal idag, och jag har tänkt ha läppstift på mig. Detta kommer jag ju dock bli tvungen att bättra på under kvällen. Under den två timmar långa middagen får man dock inte lämna bordet, så vida det inte är något akut. Skulle jag då få lov att bättra på läppstiftet vid bordet, eller anses även detta vara oartigt? Dessvärre glömde jag att ställa frågan under vår vett och etikett-lektion så jag är helt clue less...

Jag googlade lite och det anses inte okej att bättra på läppstift vid ett finare tillfälle, nej.

De flesta äter ju upp sitt läppstift under middagar så där jag varit med har det nog varit en tur in på damernas med läppstiftet i högsta hugg när middagen är över.

Tror inte det är speciellt klokt att börja fippla med läppstift och spegel vid ett matbord.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka