L

linneaforss

Hej någon som vet vart man kan få tag i en bra och billig baksele till shettis?
Och vad ska man ha för kläder när man tävlar körning. Jag vet att det ska vara snyggt och prydligt men? vadå hatt och kvajj lr? :P:D :rofl:

Sv: Baksele?

Japp! Kavaj i alla fall, sen funkar alltid hjälm. Bruna handskar och förkläde. Groomen har ofta "ridtävlingskläder". Kolla på kuskringens hemsida, där kan du läsa om alla "klädkoder". På lillhastenistav.se har dom en billig baksele.

Jag kör sällan med baksele. Men det enklast vore väl att beställa från din sadelmakare.//bonny

Visst vore det ENKLAST att beställa. Men nu ville ju trådskaparen ha en billigare variant. Själv vet jag ingen som har så små. Men du får säkert svar på det här.

Eller Beställ via granngården, det är samma,men billigare.
Källquist katalogen, HMC baksele.
Finns bara i svart med mässingsfärgade spännen. Jag har en sån och är nöjd, bra kraftigt läder. Mycket prisvärd!

Dina kläder skalla matcha vagnen lite, i stil och lite i färg. Gärna hatt o kavaj, men även förkläde och prydliga skor. Gubbstilen brukar funka och är lätt att få tag på i second hand affärer tex. När var nästa start?

Nej jag har inte planerat någon mer tävling...det blir väll sen i vår när det börjar bli lite tävlingar. Men ska det alltså matcha vagnen? Min är ju en vanlig blå rockard! :D haha! Kan man inte typ ha skorta och slips lr nått?

Om du har tur så kan du vinna en billigt på auktion på Tradera (www.tradera.com) Där finns en som är sadelmakare och säljer bakselar i storlek shettis.

Man behöver inte matcha vagnen i färg, men man ska matcha sin vagn i stil. Ex har du en fin gigg ska du ha kjol o hatt, har du en rockard passar ridkavaj o vita byxor bra.

Hej!

Billigast är en travbrösta, kort modell i full storlek att använda som baksele till en liten ponny!
Man kan lätt sy dit en extra rem så att det blir två remmar över ryggen! Funkar utmärkt!!
JQJOMNHRLRDMM.jpg

6108.jpg

Kolla på Börjes!

/Lisa

Du använde väl oftast inte ens baksele?

Jag tycker gott man kan köpa en riktig baksele för 370 kr. Då kan du justera höjden mycket mer än med en brösta. Även Equilex har nu en billig baksele!
Fast till shettis kan jag tro att det funkar m brösta, men det här med att sy i läder kan inte jag! Hur gör du då?

/jenny

Ja tack för tipset men jag tor ändå de är bäst att köpa en riktig bakesele..det ser ju snyggare ut! har en brösta. kör juh trav med...jag tror inte de blir så snyggt + att jag avnänder den när ja kör med travselen. :)

Det blir svårt att använda den både som baksele och brösta, samtidigt! Vira den runt hästen kanske? Hihi*

Köp en riktig baksele, bra!

Hahaha ja jag tror det blir bäst i längden! :) Och dressyrdommarna är kanske inte så förtjusta i en brösta runt hästens rumpa :P Men det va en smart lösning ;)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
596
Senast: morgaine
·
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: Windy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka