Bakmuskler

P

Peetra_

Nån som har ett bra tips på träning så att hästen får en snygg och musklad rumpa? Anndra bra tips på stärkande övningar?

Sv: Bakmuskler

rid kort galopp i uppförsbake, tempoväxlingar, rid hästen i rätt form med rund rygg. Kolla foderstaten att Hästen får tillräkligt med proteiner.

Klättra upp och ner, Och rid, gå över stockar/stenar så den får lyfta på benen ordenligt. Kolla fodret, Tillräckligt med proteiner? muskel foder?

Använd sökfunktionen, det måste finnas hudratals sådana här trådar

Klättra, galoppfattningar, "vanligt" dressyrarbete i form.
Använd bommar i det dagliga arbetet så att hästen måste lyfta på benen ordentligt. Men kolla som sagt fodret först.

Hej! Förutom alla toppentips ovan så är det jättebra att hoppa breda, låga oxrar. Då får bakbdelen verkligen jobba! Hoppa inte för många språng åt gången bara...

Good luck!

min häst har börjat få en rätt fin rumpa nu :)
jag har ridit "som vanligt", alltså blandat "dressyr"ridning, hoppning, skogsturer & galopparbete .
I dressyren så har jag jobbat mer med galoppen än med tex trav. Det går bra men tar lite tid, sen även som andra skrivit, klättra.

tack för alla tips! nu blir det klättring på schemat :rofl:

Tar inte "backträning" ganska bra på hästens bakkän?

Jag håller med Flummflicka, skritt är kanonbra! Backa i uppförslut är också en rumptrimmare liksom attt hoppa studs. Allt dressyrarbete, öppna, sluta, skänkelvikningar, tempoväxlingar, fattningar ALLT! :rofl:

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Blyger
·
Fritid Vilka företag är enklast att använda, till ett vettigt resultat och pris? Nån som har bra tips hur man får till snygga fotoböcker?
Svar
3
· Visningar
251
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
791
Senast: Lejd
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama