Bakdelsvändning

M

Mariie

Hur ska man gåt till väga när man börjar lära hästen bakdelsvändningar? är det väldigt svårt? :smirk:

Sv: Bakdelsvändning

det första är ju att hästen förstå hjälperna innan man ens börjar. sen är det lättast att rida en liten volt tillbaka och sedan minska den tills man till slut har en bakdelsvändning..

Sv: Bakdelsvändning

använd sök funktionen för att läsa mer på buke!
använd en duktik tränare om du vill lära en häst att utföra det!

en bakdelsvändning dvs. en vändning på bakdelen består av en volt tilbaka i samlad skritt.

en bra övning kan vara att rida runt tex. en kon och rida några steg med tagen bakdel.
tänk på att alltid rida framåt i vändningn och att inte bromsa o tänka baåt utan åt sidan. yttertygeln reglarar sidförand o motställande.
inner tygel ställande... aldrig böjande.
innerskänkel drivande o ytter sidförande.
du kan tänka lite att sitta så att du sneglar mot inner bakhov o inte faller ut i vändningen själv. vik dig dock inte i innersidan.

lycka till

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 036
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
127
Senast: Gunnar
·
Ridning Hur stor skillnad är det att skritta och trava på asfalt jämfört med grusväg om man bortser från halkrisken? Är asfalt hårdare/sämre...
2
Svar
24
· Visningar
1 943
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar