Girasol
Trådstartare
Blir fanken less. Köpte boken "Bröd från Brunkebergs bageri" och har nu bakat två olika sorters bröd och inget har blivit bra. Det första smakade bra men blev otroligt kompakt, det andra vettekatten ännu.. Men det blev inte bra varken deg eller bakning, rinnigt och kletigt och höll inte ihop så man kunde få några runda bröd, utan mer som något platt liknande hålkaka fast utan hål, har ej smakat ännu.
Jag har varit extremt noga och vägt upp allt eftersom det är viktangivna mått i recepten. Någon annan som lyckats med deras recept? Brukar aldrig ha problem med bakning annars, så får väl gå tillbaka och baka mina vanliga tråkiga bröd med recept där allt höftas till mellan tummen och pekfingret.
*muttrar* och går och drar täcket över huvudet en stund. Lär väl äta eländet då jag blir tillräckligt hungrig framåt kvällen
Jag har varit extremt noga och vägt upp allt eftersom det är viktangivna mått i recepten. Någon annan som lyckats med deras recept? Brukar aldrig ha problem med bakning annars, så får väl gå tillbaka och baka mina vanliga tråkiga bröd med recept där allt höftas till mellan tummen och pekfingret.
*muttrar* och går och drar täcket över huvudet en stund. Lär väl äta eländet då jag blir tillräckligt hungrig framåt kvällen