Baka mjölkprotein och glutenfritt

vinkelina

Trådstartare
skall bjuda på kaka på jobbet när jag går på mammaledigt. Och nu står de stilla i mitt huvud. Skall vara nått lättlagat. Men nu har en kollega fått övergå till mjölkproteinfri diet (sedan tidigare har vi en som äter glutenfritt, men de har jag bakat innan så går bra)

Men för att inne behöva släpa med tre olika bakverk fundera jag på nått gått som "passar alla" så jsg kommer lätt undan

Vet ju att jag inte kan använda mjölkprodukter men vet inte VAD jsg skall baka. Så kom med gods tips

Vill du göra det enkelt - gör en god paj på glutenfria havregryn och mjölkfritt margarin, och bjud på tofuglass till eller grädde/vaniljsås ur mjölkfria hyllan. Vill du göra det lite krångligare men mer speciellt, kolla efter recept på rawfoodtårtor.Lycka till! :)

skall bjuda på kaka på jobbet när jag går på mammaledigt. Och nu står de stilla i mitt huvud. Skall vara nått lättlagat. Men nu har en kollega fått övergå till mjölkproteinfri diet (sedan tidigare har vi en som äter glutenfritt, men de har jag bakat innan så går bra)

Men för att inne behöva släpa med tre olika bakverk fundera jag på nått gått som "passar alla" så jsg kommer lätt undan

Vet ju att jag inte kan använda mjölkprodukter men vet inte VAD jsg skall baka. Så kom med gods tips

Jag brukar göra kärleksmums, superenkelt och blir mycket :)

Kokostoppar med mjölkfritt margarin kanske kan vara något.

Jag brukar göra finax (heter dom så, de har olika glutenfria produkter och mjöl) recept på kladdkaka och ha mjölkfritt smör/margarin. Snabb, enkel och god.

Tänkte också föreslå kladdkaka. Enkelt och gott. Bara att byta ut mjöl och smör till gluten- och mjölkfritt. Kom dock ihåg att kolla vad det är i det glutenfria mjölet. Vissa av dom innehåller mjölk.

Tofulines glass är väldigt god och brukar uppskattas även av dem som tål "vanlig" glass. Serverar du den med bär och/eller fruktsallad blir det ju extra festligt!

Måste det vara en kaka? Kan det inte vara tex chokladbollar? De är ju väldigt lätta att göra både laktos- och glutenfria. Vill du göra de lite roligare så använd oliak strössel, kokos på några och pärlsocker på några.

Kladdkaka säger jag också! Absolut lättast och smakar i princip samma :)

Annars brukar jag bjuda på någon bär/fruktpaj, oftast äpple och glass till. Smuldegen smakar lite annorlunda, men är god ändå :)

/Vilse - gluten och mjölkproteinallergiker

Måste det vara en kaka? Kan det inte vara tex chokladbollar? De är ju väldigt lätta att göra både laktos- och glutenfria. Vill du göra de lite roligare så använd oliak strössel, kokos på några och pärlsocker på några.

Måste inte vara kaka, men de som kändes "lättast" att göra

Typ livsviktig skillnad för en mjölkproteinallergiker.

Precis. Vet ju vad jag skall plocka bort, ersätta. Men att hitta på ett roligt recept som man vet fungerar är värre. Känns i alla fall att de inte går stt byta ut va vanligt mjöl mot glutenfritt rakt av

Precis. Vet ju vad jag skall plocka bort, ersätta. Men att hitta på ett roligt recept som man vet fungerar är värre. Känns i alla fall att de inte går stt byta ut va vanligt mjöl mot glutenfritt rakt av

Nej det gäller att lusläsa innehållsförteckningar!

Men det finns (iaf i Sverige) glutenfritt utan mjölkpulver. Satte ihop en "hjälpkasse" till en multiallergisk familj i våras och det var lite klurigt men det gick :)

Nej det gäller att lusläsa innehållsförteckningar!

Men det finns (iaf i Sverige) glutenfritt utan mjölkpulver. Satte ihop en "hjälpkasse" till en multiallergisk familj i våras och det var lite klurigt men det gick :)

Borde finnas här, eller stor del av de glutenfria mjöl jag sett är svenska

Liknande trådar

T
Övr. Hund Jisses... Jag tror att jag skulle behöva en stödfamilj eller nått. Morgonen börjar med att jag skall släpa ut båda jyckarna på...
Svar
8
· Visningar
1 801
Senast: Thelma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama