Bajsande grannkatt,tips mottages.

F

fotis

Hej
Bor i hus med fyra lägenheter och grannen har tre katter.Jättefina,goa katter och jag vill inte bråka med vare sig dom eller grannen.
Problemet är att det är grus/sand utanför vår ytterdörr och där har katterna toalett,inte så trevligt :crazy:
Finns det nåt att strö ut i gruset så att dom hellre går nån annanstans???
Det luktar ju en del och ser inte så trevligt ut med bajskorvar som sticker upp ur gruset.

Sv: Bajsande grannkatt,tips mottages.

Prova att hälla ut lite citronsaft och även lägga nån cironklyfta. Har hört att det ska funka. Eller kasta, spruta vatten på den när den tänker sätta sig. Men då får du ju sitta på vakt! :D

Citrusfrukter brukar de sky och ättika. Pröva att lägga ut sådant där.

... och föreslå grannen att anlägga en liten utetoalett på ett mera passande ställe, så att katterna går på en plats som är mera lämplig.

Ska prova era tips,utom det med grannen....Hon har nog med dom övriga grannkärringarna som klagar..Vill bara få bort toan utanför min ytterdörr på ett kattvänligt sätt ;)

Föreslår du på ett fint och trevligt sätt, kanske du hjälper henne att få tyst på gnällspikarna?!

*liten trådkapning*

Vår granne var sur på våra katter att dom alltid lämna stora högar på deras gräsmatta.
Enda tills den dan han stod ute på trappen och rökte och det kom en igekott spatserande på gräsmattan.
Den lilla igelkotten stannade........och lämna en jättehög mitt på gräsmattan.

Det här berätta han ett par månader senare myyyyycket generad.

Liknande trådar

Övr. Katt Min ena kisse gav sig i torsdags ut och jagade på grannkatten som tydligen hade smugit sig in på hans revir. Olyckligt nog satte dom...
Svar
2
· Visningar
1 270
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 925
Senast: Lager
·
Övr. Katt Ja.. vad kan man göra åt grannkatterna som använder vår framsida som toalett? Vi har katter åt både höger och vänster här, vårt hus är...
Svar
11
· Visningar
2 555
Senast: Asko
·
Katthälsa Vi har problem med var katt, han har valt ut vart arbetsrum som hans toalett, han kissar/bajsar även i tvättstugan om vi glömt dörren...
Svar
14
· Visningar
3 902
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama