Bagge med inflammation på huvudet! :S

M

moontje

Skulle kunna behöva lite hjälp här..
Min bagge fick en bula på huvudet (bredvid hans lilla horn), trodde att det var en vanlig bula som han fick när han hade stångat sig, men nu har det gått 1 vecka och det har fortfarande inte försvunnit. Bad pappa kolla på det förrut och han sa att det var en inflammation/infektion :S
Han stångades för cirka 3 veckor sen, vet inte mot vad men han hade blod i hela ansiktet. Han har gjort så flera gånger och jag har fått rådet att inte röra det, så att det sluter blöda snabbare. Så jag tvättade inte såret, för då skulle det börja blöda igen (det blödde ganska kraftigt innan).
Nästa dag såg det mycket bättre ut, låg märke till att han dock hade som ett vitt 'lager' på, och jag trodde att det var 'var'. Men sen fick han bulan förra veckan och idag fick jag höra att det var en inflammation/infektion.
(Vet inte skillnaden mellan dem)
vad bör jag göra? Ringa veterinär? Eller går det över av sig själv?
Det är inte ett öppet sår, utan sitter under huden, och är lite rosa också :crazy:

Sv: Bagge med inflammation på huvudet! :S

Men....alltså? Det är väl ganska SJÄLVKLART att man ringer vet. vid sådana tillfällen? :crazy:

Det borde du ha gjort för länge sedan, vad har hindrat dig?

Sv: Bagge med inflammation på huvudet! :S

Vad som har hindrat mig? Jo kanske det att jag inte visste om att det var en infektion, trodde att det bara var svullen efter att han hade stångat.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
5 076
Senast: lizzie
·
N
Katthälsa Åh blir snart galen på att katten aldrig blir frisk. Han kom in för några veckor sedan, och hade blod runt nosen. Han var även väldigt...
Svar
2
· Visningar
976
Senast: cowgirl81
·
Småbarn I dag visade mellanbarnet att han är en riktig tuffing när det gäller! Jag och min mamma lämnade barnen hemma hos mig med min syster och...
Svar
10
· Visningar
5 442
Senast: mimmipigg
·
S
Hästvård Ska försöka beskriva allt så grundligt som det går. För cirka 1 månad sen så upptäckte jag 2 små "bullor" på höger bakbal. Såg ut...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Smultron92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ännu en kvinna
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur