Bättre päls?

B

bacardii

Jag undrar om det finns nåt man kan ge för att hästens päls ska bli bättre eller finare?
 
Sv: Bättre päls?

Mina hæstar æter fisklever olja och dom ær jætte fina i pælsen
 
Sv: Bättre päls?

B-vitamin ska ju vara bra för pälsen, speciellt när de fäller...
 
Sv: Bättre päls?

okej, hur mycke b vitamin eller fiskleverolja ska man ge? är inte fiskleverolja o fodertran samma sak?
 
Sv: Bättre päls?

Vetegroddsolja! Har börjat ge det till min exemhäst och han är redan lite finare i pälsen, desutom älskar han det!
 
Sv: Bättre päls?

LINFRÖ absolut! :bump:
Ger linfrökaka och har en jätteblank häst. Det står också om man läser om linfrö att de "ger en blank hårrem"!
Dessutom är det jättebra för MAGEN på hästen så jag rekommenderar det verkligen! (innehåller också mycket protein o energi)
 
Sv: Bättre päls?

Jag ger mitt halvblod, 165 cm i mkh, normalgrov, 1 dl torsklevertran (torskleverolja) om dagen. Han är jättefin :) . Kompisen fodrar med linfrökaka och hennes hästar är också fina. :rofl:
 
Sv: Bättre päls?

fiaskurken skrev:
var kan man få tag på linfrökaka? det har jag aldrig sett?

Finns att köpa på Svenska Foder till exempel. Både i deras egna säckar och sen så brukar ju dom dälja HIPPOfoder och Hippo har något som heter "Hippo Lincubes" som alltså ÄR linfrökaka.
Svenska Foders egna linfrökaka är lite billigare, tror jag. Ca 4kr/kg.
Man ger ca 50-100gr/100kg häst /dag.
 
Sv: Bättre päls?

milly skrev:
LINFRÖ absolut! :bump:
Ger linfrökaka och har en jätteblank häst. Det står också om man läser om linfrö att de "ger en blank hårrem"!
Dessutom är det jättebra för MAGEN på hästen så jag rekommenderar det verkligen! (innehåller också mycket protein o energi)

Menjag har en fråga.

förr när jag läste om foder till hästen så skulle man koka linfröna o helst ha det liggande i blöt innan under några timmar....

men är de så fortfarande? undrar för granngården här i växjö sa att de bara hade vanlig linfrö.....
 
Sv: Bättre päls?

Hejsan!!
Mina hästar får solrosolja... Vilket är superbra för pälsen.. Ca 2 msk odagen. Billigt o funkar jätte bra.
 
Sv: Bättre päls?

Linfröpellets är upphettade så att det giftiga ämnet försvunnit. Lin och fodertran innehåller samma nyttiga fetter.
 
Sv: Bättre päls?

Jag ger min häst 3 dl kli (uppblött) vid varje mål, det fungerar jättebra (innehåller b-vitamin). Sen är det också bra för magen :)
 
Sv: Bättre päls?

En väl balanserad foderstat ger hästen en fin päls. En häst i mitt stall hade en ganska matt päls, när hon fick mer proteiner (i form av soja) började pälsen glänsa.
 
Sv: Bättre päls?

Jag ger min häst b-vitamin. Den är bra för pälsen och hjäpler till vid pälsfällning.
 
Sv: Bättre päls?

linfröpelllets har jag köpt men det var så :devil: dyrt att jag tänkte jag fixar det själv till halva :eek: priset.... men för att göra det måste jag ha ett recept på hur man tillreder linfrö till hästar......

nån som har det?
 
Sv: Bättre päls?

Foderjäst är superduper! Innehåller bla mycket B-vitamin och protein.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 073
Senast: linnsan
·
Katthälsa Jag ger Royal Canin hair and skin idag, som komplement till blötmaten. De blir så fina i pälsen av den, fäller mycket mindre också...
2
Svar
24
· Visningar
1 425
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp