Bästa preparatet för bättte tarmflora?

Bara för att vara sån så är jäst en svamp inte en bakterie. :)

Finns fö studier på Pro Equo och har hört många som tycker det fungerar bra.
Skrivfel :p

Jo men det är mycket som många tycker fungerar bra men sålänge det inte finns forskning som stödjer att det faktiskt hjälper så är jag tveksam när det gäller sådant man ger till djur. Jag tar gärna emot länkar på studier att det fungerar och hur det fungerar om du har. Jag lyckades ju inte hitta några men vill alltid lära mig mer :)
 
Skrivfel :p

Jo men det är mycket som många tycker fungerar bra men sålänge det inte finns forskning som stödjer att det faktiskt hjälper så är jag tveksam när det gäller sådant man ger till djur. Jag tar gärna emot länkar på studier att det fungerar och hur det fungerar om du har. Jag lyckades ju inte hitta några men vill alltid lära mig mer :)
Just Pro Equo finns det studier på. Ska se om jag hittar dem.
 
Jag har använt ProEquo, Trikem gastro och ngn från Krafft. Tycker nog Proequo ger bäst resultat.
Det beror nog på vilken typ magproblem det rör sig om. Hade två ponnys med riktigt risiga magar (sprutlackering av boxväggar). Provade samma preparat som du utan någon som helst förändring tyvärr. Skönt att du såg förändring i alla fall.
 
Det beror nog på vilken typ magproblem det rör sig om. Hade två ponnys med riktigt risiga magar (sprutlackering av boxväggar). Provade samma preparat som du utan någon som helst förändring tyvärr. Skönt att du såg förändring i alla fall.

Aw, stackars ponnys. Jag har främst använt dem vid diarré och tex om de har behövt äta metacam.
 
Aw, stackars ponnys. Jag har främst använt dem vid diarré och tex om de har behövt äta metacam.
Mina blev bättre när de fick hö eller lusern inne istället för ensilage. Så det var väl överkänslighet mot lite blötare ensilage och behov av mer fibrer tippar jag 😜
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
911
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
375
Senast: malumbub
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 401
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 297
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp