mars

Trådstartare
Jag skulle vilja se bilder på era kaklade badrum?
Om man har ett matt grått klinkergolv är det då snyggast med matta kakelplattor på väggarna?
Eller kan man ha blanka? Skulle det se konstigt ut? Väggarna blir vita plattor iaf.

Vi har matta klinkerplattor på golv och blanka kakelplattor på vägg. Jag har aldrig reflekterat över att det inte skulle passa ihop (det passar ihop!).

Så här ser vårt badrum ut (bild från i somras samma dag som det blev klart):
514BA637-C3E9-44F6-B436-E12C520CE71B.webp

Vi har också matt grå klinkers och blankt vitt kakel, tycker det funkar bra! Vi har rätt mycket kalk och humus i vårt vatten, de blanka plattorna är lättare att hålla rena

YI9fg5P.jpg

VhUsCjN.jpg

Vi matt grått på golvet och högblankt vitt och blått på väggarna. Ville egentligen ha en matt vit platta på väggen, men den passade inte i tjocklek med den blå. :(

Blev rätt snyggt ändå, klart nu i veckan, inte invigt ännu!
IMG_2703.webp

Det stora badrummet har matt grå klinkers på golvet, lite halvblankt grå-vitt på väggarna och ränder med lila mosaik. Sorry för toabilden, men det var lite stökigt i resten av badrummet och jag hade tydligen ingen bild från när det var nytt.
IMG_2704.webp

Liknande trådar

Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
7 162
Senast: BernT
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Hemmet Jag är väldigt sugen på att måla om i vår hall. Just nu sitter en asful beige tapet med gräsligt mönster, se bild 🤮 Hallen är ganska...
2
Svar
39
· Visningar
2 717
Senast: Mirre
·
Hemmet Vi skall kakla ett badrum. Det är långt och smalt. Vi har inte tänkt annat än att kaklet som är rektangulärt skulle ligga vågrätt. Nu va...
Svar
13
· Visningar
808
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka