fettso

Trådstartare
:crazy:Tycker era katter om att bada?
Allvarligt?När vi köpte Marly, våran Perser hane så sa dom att han är jätteduktig att bada och älskar att bli fönad.
Hos oss har han dock aldrig gillat det, även om han gjort det måånga ggr.:eek:

Han skriker när han får vatten på sig och bitas kan han inte men klösas försöker han:crazy:
Fönas får man också hålla honom ordentligt....

Småkissarna har badat 3 ggr hitills och jag kan inte säga annat än att dom hatar det, dom förlåter dock fort och är jättekeliga när proceduren är över.
Går det att få katten att tycka om det?

Sv: Bada...

Vår stora badade jag ungefär 1 gång/månad när hon kom. Badandet gick super, visst hon försökte hoppa ur badkaret, men sa inte ett ljud eller rev/bet. Föningen gillade hon inte i början, men sista gången jag badade henne så tänkte jag att hon skulle slippa föningen för hon ogillade den, men då frös hon så mycket att jag fönade henne ändå. Och den gången så gillade hon det.
Borde badträna den lilla med... Tänkte jag ska göra det nu när devarit ute och busat hela helgen. Hittade kardborrar på vår stora:o Men men, de har haft kul iaf:D

Min hankatt på ca 1,5 år har jag badat varannan/var tredje månad (om knappt ens det) sen jag fick honom och han tycker väl kanske inte om det, men han stretar inte emot och säger inte ett knyst. Han har tom blivit så pass lugn med det att jag i lugn och ro kan stå över honom och duscha honom.

Honkatten på 1 år, henne har jag bara haft i ett par månader och har badat henne en gång. Det gick väl an, men hon är lite stretig när man håller på med henne. Även när man bara lyfter upp henne eller håller i henne. Men det kommer nog med tiden.

Föna däremot har jag gjort ett litet försök till en gång på hankatten och det gör jag aldrig någonsin om :eek:

Det går åt många handdukar, men jag torkar, torkar och torkar tills armarna nästan fallar av :D

Alla våra katter tycker att det är helt ok, både med bad och fön. Våran yngsta hane ÄLSKAR däremot att bli badad, fönad, kammad och allmänt pysslad med, han spinner hela tiden och ligger och buffar på mig när jag fönar honom :love:

Våra kattungar som kom dirket från stallet luktade så illa så jag bestämde mig för att tvätta dom. Gör inte det annars, det gör dom så bra själv.. (korthår).

Men första gånger iaf så försökte de hoppa därifrån när jag tvålade in dem men de gillade att bli duschade med lagom varmt vatten. Sen blev det frotteande och en plats i solen på sängen vid fönstret. De sov som stockar.

De var förlåtande men det var nog inget de skulle valt själva..

Min hatar att bada, Jag kanske har försökt 2-3 gånger. Men hon är en ute,stallkatt.(fast hon sover inne och är inne i bland) så jag fattar inte poängen med att bada henne,hon är korthårig

Molle min första katt hatar att bada men min andra katt Melvin tyckte det va helt ok att bada när han va liten, börjar streta lite mer när han vuxit upp och blivit starkare. Men han gillar bäst att duscha med mig! Han ligger över min axel och blir duschad. Lite trixit att schampoonera men det går! Går även bra att föna honom! Fast han vill ju igentligen inte stanna kvar men ber man snäll så kan han stå ut hela tiden!

Aini tycker att det är skönt att duscha. Däremot att bada med avfettning och scampoo så börjar hon klaga lite. Antagligen för att det tar tid.

Tiger, huskatten från KKS kommer vi nog aldrig att försöka bada. Han har blivit misshandlad med kokande vatten osv och får halvpanik om man sätter igång duschen när han är i badrummet.

Jag kan inte påstå att mina älskar att duscha, men ´med vissa går det bättre än andra.
Som Ludde, han är jätteduktig, men om han badar så ska han försöka dricka upp vattnet..
Puma är alltid rädd och kissar alltid.
Calle har några gånger självmant dykt i badkaret och simmat, men det är inte lika kul när han måste bada/duscha.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Övr. Katt Nu behöver jag lite hjälp! Jag och sambon har tre katter som fungerar bra ihop! Två äldre, en hane och en hona på elva år. Samt en hane...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: Elisha
·
Katthälsa Min katt har sen 2 veckor tillbaka börjat bita mig väldigt mycket. Känner inte igen detta beteende alls från andra katter jag har...
Svar
15
· Visningar
2 932
Senast: TryMe
·
B
Övr. Hund kom hem för nån timme sedan efter att ha skjutsat mina föräldrar tillsammans med min pojkvän, jag skyndar ut i stallet för att ta in...
2
Svar
25
· Visningar
12 035
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar