_Viva_

Trådstartare
Ja, rubriken säger väl allt. Vad har ni för erfarenheter av detta? Och hur lång tid tar det innan de förlåter en egentligen? :crazy:

Sv: Bada katt

ha ha, de förlåter en i samma stund man virar en handuk om dem och lägger dem i knäet för uppvärmning :) Jag har tagit hårfönen nån gång men det är inte jätte poppis

_Viva_ skrev:
Ja, rubriken säger väl allt. Vad har ni för erfarenheter av detta? Och hur lång tid tar det innan de förlåter en egentligen? :crazy:

När badet är över är katten såå mån om att bli torr.. träningsverk i tungan säger jag bara. ( KATTENS TUNGA FÖRSTÅS :D )

Det lättaste är om man har en duschkabin eller ngt om man själv kan kliva in i och kattn inte kommer ut ur.Då kan den pringa runt hur den vill men man har endå den på plats ) Om de inte kommer på att man kan hoppa upp, över kanten men det kan ta ett tag attkomma på.

Balja eller diskho kan vara svårt om inte katten är otroligt medgörlig.

Lycka till!

mina katter är vana att badas och säger ingenting om det. Ena hunden hjälper glatt till att slicka katterna rena sen :)

Sådär, då var det gjort. Kissarna sitter på en filt och tvättar sig och varandra. Oavbrutet.

Minstingen är bara 4 månader och hon tog det riktigt bra, först var det lite otäckt men vattnet var varm och mysigt och att bli intvålad riktigt härligt.

Stora kissen trodde nog hennes sista stund var kommen. Hon ylade! :D Stora ögon, utspärrade klor och så försökte hon klättra upp på mig hela tiden. (aj!) Men hon gav upp efter ett tag och vart rätt beskedlig.

Jag ska gå och bjuda dem på torskpinnar nu.

haha :D jag badade svansen på min katt igår, och han såg helt förstörd ut efteråt.. han vägrade prata med mej på hela kvällen, och satt på svansen för att ingen skulle se.
stackarn, men ren blev den ju iaf ;)

Har vant mina från det att de var små så det är inga större problem. Honan gör ett svagt försök att klättra ur badkaret, men när jag säger NEJ så sitter hon kvar o lider....
Hanen sitter still, men han låter som om man försökte döda honom. Ylar så jag bara väntar på att en granne ska ringa på dörren o fråga om jag misshandlar min katt.

Efteråt så är det ju sura miner och tvätt, men efter någon halvtimme så är man förlåten. Fjäskar man sen med lite torsk eller räkor så kortas den hanvtimmen av.

jag vande min äldsta (vit med svart fläckar - älskar att skita ner sig) katt att bli tvättad från unga dar. I början använde jag mig av handfatet och badkaret men nu förtiden duschar vi ihop ,) Han gillar det väl inte men accepterar det. Jag får t o m använda hårtorken på honom men magen vill han torka själv...

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
778
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 103
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Precis som rubriken lyder undrar jag om något har koll på om och hur giftig begonia är för katter? Upptäckte nämligen att min katt vart...
Svar
2
· Visningar
981
Senast: Celinehenn
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
729
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hage
  • Hagstolpar