Back on trackpaddar

Sv: Back on trackpaddar

Jag har bara använt paddar med lindor och snabbandagen.

Snabbandagen med neopren blir otroligt varma och i alla fall min häst blev helt blöt om benen efter att ha stått med dem en hel natt. De måste då torka ordentligt innan man kan använda dem igen.

Använder man paddarna med lindor så blir det inte lika varmt och jag kan tänka mig att bandagen kan andas en aning.

Jag gillar snabbandagen :love:& har inte upplevt att hästarna blir svettiga av dem. (Fast de jag har är inte i neopren i o f s.)

vad är no bow ?

Det är också en typ av padd, men med lite annorlunda utformning än orginal padden. Anpassar sig lättare efter formen på benen, vilket gör (tycker jag) att den är lättare att linda med.

Till TS: Jag använder gärna mina snabbbandage som transportskydd, då med ett par boots på. Men tycker inte att de är optimala att ha under natten då de gärna glider ner lite, och mina hästar tuggar då gärna på dem, vilket de aldrig gör när jag lindar med paddar. Paddar kan man också använda vid ridning/körning om man lindar, eftersom de har bättre verkan när hästen rör sig.

Senast ändrad:

No bow betyder ju att det inte blir senskador. Det e ju mindre chans att det blir det när dom formar sig bättre.

Jag har då aldrig lyckats linda mig till en senskada med vanliga BoTpaddar.. Har någon det? Eftersom det är det du refererar till?? :confused:

Och om det är så illa, då ska den personen inte linda över huvud taget, inte ens med no bow även om de ska vara mirakelpaddar för att inte linda till senskador....

Det sägs att en häst fick en senskada av den första modellen av BoT som hade en lite hårdare kant. Om man lägger en sån padd fel och drar åt bandaget så kan det nog uppstå en tryckskada.

Då ska man inte bandagera! Varför hålla på med sådant man bevisligen inte behärskar? Jag har lindat med första BoT underläggen i 10 år och aldrig någonsin ens riskerat en senskada. Ingen jag känner heller.

Då ska man inte bandagera! Varför hålla på med sådant man bevisligen inte behärskar? Jag har lindat med första BoT underläggen i 10 år och aldrig någonsin ens riskerat en senskada. Ingen jag känner heller.

För att kunna behärska en konst och bli bra måste man öva. Hur ska man annars lära sig? Och alla har vi väl någon gång gjort något mindre bra som vi ångrar, men sedan lärt av misstagen. ;)

För att kunna behärska en konst och bli bra måste man öva. Hur ska man annars lära sig? Och alla har vi väl någon gång gjort något mindre bra som vi ångrar, men sedan lärt av misstagen. ;)

Och jag menar att det knappast är paddarnas fel. Så kan kan ju inte uttrycka sig att man ska ha ett par andra som är avsedda för att inte få senskador, för det får man av de första.

Och jag menar att det knappast är paddarnas fel. Så kan kan ju inte uttrycka sig att man ska ha ett par andra som är avsedda för att inte få senskador, för det får man av de första.

Nej, paddarna kan nog knappast göra fel :rofl:
men tanken är väl kanske att utforma en mer "säker "padd, som är lättare att använda. Men det är modigt att använda namnet, för OM hästen får en senskada (ovsett anledning) när den använder dessa, skulle inte jag vilja vara i företagets kläder :angel:

jag föredrar BoT paddarna, dock använder jag snabb bandagen om de står inne, ute tycker jag de verkar rätt obekväma att gå runt med, men använder paddarna mer är snabbisarna-

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 094
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej, Jag har länge varit sugen på incrediwears exercise circulation bandages, då jag har testat deras humanprodukter. Jag har förstått...
Svar
2
· Visningar
1 016
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 024
Senast: Scata
·
Hästmänniskan Funderar på att köpa en Back on Track Posture Reminder. Någon som har erfarenhet? satt den bekvämt eller skaver den vid armhålorna...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Leeelot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka