Back on track Arbetsdamasker?

Kokosboll

Trådstartare
Någon som har dom där back on track arbetsdamasker? Ger dom verkligen sån positiv effekt på hästens ben som det står om dom osv? vad tkr ni om dom? har ni märkt nån skillnad på just dom o vanliga benskydd osv? Har läst att dom är bra för hästar som haft senskador osv att det ger bra stöd o värme o allt va de står.

Min pålle har en senskada som håller på o läker nu så har funderat lite på såna där back on drack arbetsdamasker men vette sjutton;P Har back on track täcke till han och back on track stallbandage och han har blivit super fin i bena av stallbandagen och upplever att han blivit bättre i sin stela rygg efter jag använt back on track täcket,har även back on track ryggbältet till mig själv o mkt nöjda me back on track produkterna så funderar på såna där back on track arbetsdamasker men tänkte kolla här om någon har nån errfarenhet av dom och om dom hjälper?

Sv: Back on track Arbetsdamasker?

Jag gillar BoT's produkter generellt, men de som ska användas vid ridning ger jag inte mycket för. Helt enkelt för att de används så korta stunder så det är knappast någon mening med det.
I ditt fall hade jag satsat på stallbandagen nattetid.

Jag hade en uppsättning innan men märkte inte någon direkt skillnad.
Hann dock bara använda dom, i ca 2-3 veckor innan hästen fick åka in till klinik men kotledsinflammation och gaffelbandsförslitning, ironiskt nog.

Back On Track fungerar bäst om det används i motion/rörelse. Den verkar vid viloläge också men inte lika mycket.

Jag själv använder Back On Track dagligen sedan ca 7 månader tillbaka då jag har en permanent benskada.

Jag gillar BoT's produkter generellt, men de som ska användas vid ridning ger jag inte mycket för. Helt enkelt för att de används så korta stunder så det är knappast någon mening med det.
I ditt fall hade jag satsat på stallbandagen nattetid.

Back on tracks stallbandage är jag mkt nöjd med på pållen men som sagt back on track benskydd kanske är o kasta pengarna i sjön då:/ som du säger eftersom det används så korta stunder så det kanske inte gör nån större nytta...

Har damasker till frambenen, och har väl inte direkt märkt ngt särskillt med dessa.. Påminner om vilken halvbillig damask som hälst i passform, och om de har någon verkan vet jag egentligen inte.. Därimot är jag mycket nöjd med BoTs lindor, dessa har fungerat kanonbra på min hästs ben under arbete. Så om jag skulle välja en uppsättning till hade det blivit lindorna :)

Har mkt BoT till henne och generellt nöjd med allt.

Gillar BoT skarpt. Jag har damasker till min hästs framben, han är lite snubblig och bockbent fram så jag har fått för mig att jag vill ha stöd till hans ben. Han snubblar mindre och håller sig mer rörlig i kotorna!

De har superbra passform!

Använder dock inte på sommaren, det blir supervarmt under dem!

Jag har ingen erfarenhet av arbetsdamaskerna. Men har stallpaddarna/snabbbandagen.

Jag säger bara :love::love::love:

Tycker man får många alternativ "i ett" där. Jag använde de både i originalutförande eller utan neoprenen med lindor istället. Hade de som stallbandage, transportskydd och använde de även vid rindning. Vid ridning med neoprenen så blir de ju ingen direkt stödeffekt, men väl back-on-trackeffekt. Körde mest med lindor vid ridning.

Dessutom höll de kanon! Efter myyyycket användande och mååååånga tvättar såg de lite luggslitna ut, så investerade i en ny uppsättning.

Enda negativa är väl egentligen att neoprenhöljet inte andas utan blir fuktigt på insidan, så har man dem mycket får man tänka på att öppna upp och låta de torka ibland.

Har lindorna någon effekt om man har vanliga paddar under?

Jag har BoT-paddar till min häst som jag ibland har när jag rider. Tycker hennes ben är väldigt torra och fina efteråt. Inbillar mig att de hade varit bra att ha när man rider ut och galopperar mkt, men eftersom jag inte vågar rida ut med lindor så får det hålla sig till ridbaneridning.

Jag har även täcket och det verkar som att min häst gillar det. Hon står ofta och gäspar när jag använder det före och efter träning.

Nej, tror nog inte de fungerar med vanliga paddar under, eller vet ej, för har inte provat, men svårt att tro det :)

Tejpa lindorna när du rider ut om du är rädd för att de går upp ;)

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
111
Senast: aglaonema
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: Scata
·
Hästvård Står ju att man ska vänja in back on Track snabbandage, 3-4 timmar och så öka en timme osv. frågan är ju vad som händer om man inte gör...
Svar
11
· Visningar
1 560
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 036
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka