Cilla

Trådstartare
jag och sambon (oki, mest jag;) ) vill hemst gärna åka på en liten minisemester innan bäbba kommer.

det enda jag kan komma på som är mysigt är att åka till grannkommunen och bo på 4stjärningt hotell. ta några behadlingar på deras spa, ligga i jaccusin, få massage, bada gyttjebad, äta gott och umgås bara!

problemet är att det blir så hiskeligt dyr!
även om vi bara sover en natt, tar en middag och en behandling var, går det på närmare 2500 var! :eek: oh my, hur ska man ha råd med det då, när varenda krona man har går till att förbereda bäbba?

krav jag har:
sova borta.
inte bila för långt.
aktiviteter av lugnare slaget, där vi kan koppla av ihop.
passa båda mig och honom.

några förslag?
behöver absolut inte vara spa eller lyx eller så, öppen för förslag.

Sv: babymoon!

Man rekomenderar inte massage för då frigör musklerna massa skit och massage i ryggen kan sätta igång värkarbetet. Så ring dit först i så fall och hör om de kan ge dig "gravid-massage".
Jaccuci är inte heller bra, varmt vatten innehåller mer bakterier och fostervattnet förstärker dånet från utblåsen och det tillsammans med vibbrationerna kan stressa barnet.

Du kommer nog inte tänka så mkt på dig själv när bebis är ute. Gå och få naglarna och håret fixat! Kanske även lite smink, det finns säkert någon duktig fotograf som kan hjälpa er att ta bilder på magen och er alla 3.
kanske kan restaurangen bjuda på någon provning av något slag? Det är ju lite svårt som gravid men de kan väl kanske fixa lite lyxiga efterrätter ;)

Finns det någon djurpark/naturreservat eller liknande kanske ni kan åka dit och gå någon guidning?

kroppen består av mer än en rygg och jag skulle mer än gärna få huvudmassage eller benmassage. ;)

meningen med det hela är att vi ska få komma hemifrån en sista gång som ett par, där vi bara kan vara med varandra. bounda lite, vi har ju inte varit tillsammans så länge och träffas bara varannan vecka under sommarn!

jag tänker inte så mycket på mig själv heller och tycker hår och naglar är bortkastade pengar. ;)

att ställa upp mig för fotograf hade jag mer än gärna gjort, om jag inte hade vägt 106 kilo och haft gropar stora månkratrar på hela benen! dessutom känner jag mig, liknar en och mest troligt är en kossa. inget vackert objekt att fota alltså..... :crazy:
sambon är inte heller direkt bildskön, så fotoserien skulle nog mer se ut som en stripp ur en serietidning.

djurparker var det meningen att vi skulle åka till, men just mina 106 kilo ställer till en del problem med rörlighet och jag blir väldigt öm i benen när jag går mycket. har dessutom börjar fått ont på undersidan och på sidorna på magen när jag går längre sträckor och det är ganska obehagligt.

vi bor precis bredvid ett naturreservat och båda i hans familj och min familj finns skogsvaktare och skogsfolk och vi är i stort sett födda under en stubbe båda han och jag.

men nu undrar jag....
på vilket sätt kan bakterier i vattnet vara dåligt när man är gravid? det är väl lika mycket bakterier i vattnet när man inte är gravid och tillgängligheten till livmodern borde väl vara större då? dessutom har ju alla flytningar som funktion att rena slidan och då borde det vara mindre farligt att bada i vedeldade kar och dyligt när man är gravid?

att utblåsljudet förstärks av fostervattnet har jag inte ens reflekterat över.... :angel: hur är det med konserter förresten?

Det är ju magen ni ska fota inte dina ben eller din sambo som gör fula grimascher ;) Ananrs kan ni ju ägna en kväll åt att göra en gipsavgjutning av magen :idea:

Vi bor oxå i buschen och maken är jägare, men vi funderar på att åka till den där älgparken jag alltid glömmer vad den ligger och heter :rofl:

Ja skillnaden när du är gravid och inte gravid är ju att det finns en liten bebis i magen som kan bli infekterad ;)

Samma sak med konserter, alla ljud förstärks, även när du är ute och går och en lastbil t.ex. åker förbi. Jag var med om att Rasmus blev skrämd av en dragracingbil när jag var höggravid. Det var inte bekvämt, magen var stenhård och gjorde så ont att jag inte kunde äta!

Jaccuci är inte heller bra, varmt vatten innehåller mer bakterier och fostervattnet förstärker dånet från utblåsen och det tillsammans med vibbrationerna kan stressa barnet.

Knepigt då att många bb'n låter mammorna sitta i just jacuzzi under öppningsskedet..

Been there, done that.

Är väl inte speciellt knepigt? Sjukhuset har koll på vattnet och barnmorskan har koll på barnet. Finns inte badkar på alla sjukhus för de inte kan uppfylla hygienkraven på vattnet. Vissa sjukhus får du inte bada efter att vattnet gått men på andra är det okey att föda i vattnet.

men bäbba ligger ju i fostervatten, som är omslutet av fosterhinna och sitter det inte en slempropp i vägen för utgången?

om man dessutom använder tampong (av andra hygisenska skäl åxå), så borde väl risken att det kommer in fulbakterier i livmodern vara mindre än när man tex har mens och badar? då är ju hela porten vidöppen rakt in! förutom tampong då.....

jag vill nämligen hemskt gärna att det ska vara oki å bada i offentliga utrymmen, jag vill med till:
5930_130016679765_666029765_3064243_2468511_n.jpg

och njuta av:
5930_130016669765_666029765_3064242_8049860_n.jpg

tillsammans med:
5930_130016599765_666029765_3064236_924385_n.jpg

då blir det tredje året i rad i så fall, brukar vara en otroligt mysig dag!!!!!! :love:

magavgjutning är värt att tänka på! ska man hänga upp den väggen sen då? :idea:

Ev. bakterier i vattnet vattnet kan inte skada din bebis (om du inte börjat öppna dig), det är för din egen skull som man ska vara försiktig, du får lättare infektioner/svamp i underlivet när du är gravid.

Jag badade bubbelpool när jag var gravid. Aldrig haft problem med infektioner/svamp innan så jag ansåg inte att risken var så stor att jag skulle få det i slutet av graviditeten. Ang ljudnivån tänkte jag att bebisen talar nog om om det blir jobbigt för den. Men bubbelpoolen var ingen höjdare, bebisen var lugn men jag höll på att dö av värmeslag.

Jag vet inte hur långt gången du är men nu börjar det ju bli läge för "sista minuten" annars. Är lågsäsong och man kan få riktiga vrakpriser. Billigare än SPA.

men nu kom ja ju på det där med försäkring... finns det försäkribgar som täcker utlandsresor för gravida?

är ju i vecka 27 nu, så det börjar bli ganska långt och jag har för mig att försäkringarna inte funkar snart....

jävla skit i så fall, jag kan redan se mig ligga vid havet med en kall (alkoholfri) drink och magen rakt ut. :love:

Satsa på en resa fort som attans, du får flyga ganska länge det är olika från bolag till bolag och kolla även ditt försäkringsbolag.

De flesta gravidförsäkringarna täcker till v. 32 eller nåt sånt om du ska flyga.
Tycker du ska passa på nu. ;)

Ångrar att inte jag reste medans jag kunde, men det kanske blir en dag på spa här i stan i vinter istället.
Slår inte lika högt som utlandsresa, men kan vara skönt ändå :laugh:

tusen tack, båda två!!!!

hitta en resa för 1600 ToR en vecka på cypern, utan hotell. snorbilligt ju!
å gubben tände på alla 12 när jag föreslog det. har dessutom sålt min dressyrsadel, så jag kan tillåmä bjuda honom. :love:

men det måste passa med hans jobb, han jobbar ju varannan vecka. han kommer hem på söndag natt, så jag får prata med honom på måndag om det. för i så fall åker vi runt 31 augusti eller 14 dagar senare. då är jag i 29 eller 31, så det blir verkligen i sista minuten, men uhu, va gött!!!!! :banana:

Åh vad avis jag blir!
Hoppas det går vägen och att du får det skönt där. :p
Det är faktiskt sista chansen på länge som bara du och han får rå om varandra. passa på å njut ;)

Ska väl kanske bara peka med ett litet varnande finger;

kolla upp vad det finns för hjälp ni kan få om det uppstår komplikationer i det lander som ni tänker er att ni ska åka till. Kolla upp vad er försäkring säger om det, om ni måste stanna längre (inte får flyga förren födsel tex kan ni få ambulans/sjukresa hem?) samt om det finns den vård som du känner att du villa ha, finns det engelsktalande människor bland sjukvårdpersonalen mm.

/ Elizette som har en systeryster som födde sin son i spanien (malaga) av spansktalande barmorskor och doktorer.

Jag hade hellre dött än åkt utomlands när jag var gravid :eek: I januari gick jag i t-shirt och svettades, bara tanken på sol var ju rena rama tortyren :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka