Baby och häst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Baby och häst?

Jag har haft enorm tur. Dels kunde jag rida tills det bara var några veckor kvar till bf, då sa fogarna i från på allvar, iofs ingen avancerad ridning och bara några gånger i veckan, men motionsridning. Sen tömkörde, promenerade och longerade jag ända till dagen innan förlossningen.

Jag delar häst med min syster så det löste sig smidigt både före och efter förlossningen. Dessutom är vi bra kompisar med ägarna till hästen hon går med, så de hjälpte till vid behov.
Var nog ute i stallet igen två veckor efter förlossning och skötte henne från backen, men jag red inte (mer än nån skritt för jag var så sugen). Red nog iaf inte på nån månad efter pga fogarna.

Det är bra att du är ute i tid, för jag lovar dig, man har annat att tänka på när det väl är dags och ett tag efter. :love:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Baby och häst?

Åh där rök ju min ide - att rida medan barnet låg och sov i barnvagen brevid paddocken. Så har jag tänkt flera gånger att det måste ju gå men men vi får väl se när vi kommer så långt. Annars får vi börja med kvällsridning när fadern är hemma!!!
 
Sv: Baby och häst?

Men f*n vad störingt, så blir det väl då... Men sambo får väl vara barnvakt eller så får han följa med ut.. :-)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Behöver råd ang hästköp. Har fått erbjudande att köpa en 8årig NSV travare, valack. Den har stått hos oss på sommarbete/helpension sedan...
Svar
10
· Visningar
6 964
Senast: Eriksgarden
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 311

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Ridskoleryttare
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp