baby-blues

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

Är det det jag drabbats av :cry: ?

Brukar inte förlossningsdepressioner träda i krafft tidigare?

Sonen är snart 4månader gammal, och sedan igår känner jag mig ledsen, vet inte varför? En stor läskig klump har jag i bröstkorgen och den vägrar försvinna.

Någon här som varit drabbad av baby-blues? Hur upplevde ni det och hur kom du ur den?

Ge mig gärna några råd om vad jag ska göra!!

Jag helammar fortfarande, och sonen vägrar en så länge ta flaska. Han är desutom sååå mammig, att han skriker hos alla utom mig. Jag går ju ut endå, måste ju ta hand om hästen men det känns ju lätt stressartat även om det "bara" sitter i huvudet.

Usch vilken jobbig kännsla detta är!!
 
Sv: baby-blues

Kan det vara så att du helt enkelt är jättetrött? Det låter ju som om du har en besvärlig sits med amning och mammighet. Det kan ju ta knäcken på vem som helst. Försök ta dig ut en stund. Utan barn. Han är ju några månader så ett par tre timmar borde han klara sig utan mat. Det kanske tom är dags att börja med smakisar för att frigöra dig lite och ge pappan lite större utrymme? *hukar mig för eventuell amningsmaffia*

Jag har ingen större erfarenhet av Baby blues utom att jag inte var mig själv på flera månader när vi hade fått barn. Visst tyckte jag om honom och så men jag kände aldrig den där himla stormande lyckan över att bli förälder. Det var faktiskt mest jobbigt. Men som sagt var, det var så lindrigt att jag behövde inte någon hjälp. Det gick över när jag börjad jobba igen.

Hursomhelst, du gör ett jättejobb! Så en styrkekram *stor och varm* och en liten peppdance bara för dig!

:bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp