J

jump_

Var på en tävling för ett tag sedan (ponny) och en tjej slog sin häst tre gånger rejält på bogen.Överdomaren sade åt henne och hon blev avstängd. Borde hon inte har blivit avstängd från dagens resterande klasser då? Hon tävlade sin andra ponny i senare klass och var även med i lagomgången med den andra ponnyn. Borde hon inte ha blivit avstängd ? Fundersam..:confused:

Sv: Avstängd

fattar liksom inte....Hörde nått om att mamman hade anmält domaren till ridsportförbundet eller nått sånt...

Tror du inte att de menade att hon blev utesluten ur just den klassen pga av att hon använde spöet för mkt?

Jag har aldrig hört talas om ngn som blivit avstängd från en tävling. Tror inte ens en domare har rätt att "stänga av ngn". Bara utesluta från den specifika klassen...

Man kan bli avstängd bara ur klassen.

TRI, mom 192, punkt 2, stycke 6, rad 3.
Överdomare/domare har rätt att fatta beslut om avstängning från klass, klasser, tävling eller hela pågående meeting.

Skillnaden mellan avstängning och uteslutning är att om någon utesluts så finns den med på resultatlistan, det ska den inte göra om den blir avstängd.

Senast ändrad:

Tror du inte att de menade att hon blev utesluten ur just den klassen pga av att hon använde spöet för mkt?

Jag har aldrig hört talas om ngn som blivit avstängd från en tävling. Tror inte ens en domare har rätt att "stänga av ngn". Bara utesluta från den specifika klassen...

hon blev utesluten pga olydnad men hon vart avstängd..

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Ketrawzc
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 330
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka