Ainon

Trådstartare
Är usel på avstånd, så lost att jag inte enns vet ungefär runt hur många meter man brukar lägga avstånden :o

Hästen är en liten en på 153

Hur långt borde man ha mellan travbommar?
Om man har ett litet hinder efter travbommarna, hur långt bör det vara till detta?
Hur långt borde det vara mellan galoppbommar?
Hur långt borde det vara mellan två hinder om man vill ha 0, resp 1 resp 2, resp 3 galoppsprång imellan?

Om hästen brukar hoppa alldeles för stort över hindrena, kan man bygga på något sätt som motverkar det lite?

Upplys dressyrfjanten :banana:

Sv: Avstånd

Finns en massa trådar om avstånd redan, här är en av dom:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=724521

Mellan travbommar 110-120cm.
Travbom innan hindet: 2,4-2,5m
Galoppbommar: 2,75-3m
Studs: 2,75-3m.

Kombinationer:
1 galoppsprång ca 7m
2 galoppsprång ca 10,25m
3 galoppsprång 14m
4 galoppsprång 17,5m
5 galoppsprång 21m
6 galoppsprång 24,5m

Dom senare avstånden är för storhäst, så du kan ju korta ned dom en aning eftersom du har en så pass liten storhäst.

Liknande trådar

Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 129
Senast: Unafraid
·
Hoppning Hej! Jag undrar hur mycket avstånd det är emellan travbommar med ett travsteg imellan med människo steg eller med "fötter". På min...
Svar
15
· Visningar
4 186
Senast: Buck
·
Hoppning Jag har en fin lapp med massa avstånd på från Hippson: http://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/avstand-vid-hoppning.htm...
Svar
4
· Visningar
4 610
Hoppning Efter att ha ägnat min sovmorgon åt grubblerier har jag återigen en fråga om avstånd. Sist vi hade träning hoppade vi linjer med ett...
Svar
8
· Visningar
1 290
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• NPF- diagnoser och dagens skola
  • Hudvårdstråden 2
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur