Avstånd till tävling..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Avstånd till tävling..

Så långt som man känner för att åka :D
I norrland är det inget ovanligt att man åker 30 mil för att få tävla medan skåningarna håller sig under en timmes bilresa.

Det beror ju på var man bor och vad man har för häst.

Förr har jag åkt upptill 13 mil enkel väg. Idag går nog smärtgränsen vid 8-9 mil.

Jag bor i halland.

Då är det alltså inte helt förkastligt att åka 1-1,5 timme till en tävling.
Vill nämligen starta så långt hemifrån som möjligt första gången.. :angel:

För vanliga lokala tävlingar håller jag mig gärna under 1 h bilfärd, men kan sträcka mig till 2h om det är nåt speciellt som känns viktigt just då.
För större arrangemang som vi varit på (t ex Fjord- resp Bruks-SM) så har smärtgränsen gått vid 60 mil.

Oj, 60 mil.. Det var ju en bit.
Men då åker man väl dagen innan och får uppstallning på stället va?

När vi åkt 60 mil har vi åkt upp torsdag o tävlat lördag, eftersom min dåvarande tävlingshäst är gammal o måste hinna röra sig ordentligt.
När vi åkt 25-45 mil har vi åkt dagen innan, tidigt.

Jag stänger din tråd, eftersom det redan finns en, aktiv, tråd i samma ämne.

Immer
Moderator för Tävling generellt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 016
Senast: Bison
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
415
Senast: Blyger
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 273
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar