Avmaskning

M

mapa

Hej!

Har i dagarna, för första gången, skickat iväg en KollaMasken låda och fått svar. Hästen har 60 EPG på stora/lilla blodmasken samt 0 EPG på de andra. Om jag förstått det rätt så behöver hästen inte avmaskas då?

Men tänk om den har bandmask då? Det får man ju inte veta i KollaMasken. Bör jag avmaska med ett avmaskningsmedel som tar bandmask?

Avmaska eller inte avmaska?

Sv: Avmaskning

Jag skulle inte avmaskat med dessa värden. Kolla den stora masktråden :D där finns bra tips.

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: Habina
·
Hästvård Mitt dräktiga sto visade sig ha 150 epg på liten och eller stor blodmask. Det andra stoet hade 0. Hagen dom går i nu sedan januari...
Svar
5
· Visningar
1 406
Senast: nullo-modo
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 896
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 872
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Snabbmat?