Avmaskning

the_connemara

Trådstartare
Får inte sökfunktionen att fungera så ber om ursäkt för om det finns en bra tråd redan.

Gör man Kollamasken på katter eller hur gör man? Utekatt som jag fick tips om nog behövde avmaskas, han äter typ allt från sorkar, större råttor o senast en harunge...

Man gör Kollamasken på katter också såvida det inte är uppenbart att katten har mask (t.ex. att man ser mask i avföring eller i kräk).

Avmaskningsmedlen är receptfria men det är ändå lämpligt att göra Kolla masken, för att (precis som med häst) se vilka maskar som är aktuella att avmaska mot. De bredare medlen kan ta ganska hårt åt magen, så personligen undviker jag dem om de inte behövs.

Utekatter har ofta mask, just pga jakten bl.a. De jag känner (min katt är innekatt) avmaskar om katten visar symptom på mask. Antingen att de fysiskt sett maskar, i avföring/päls/spya, eller att katten visar andra symptom.

Jag har för mig att även SVA tillhandahåller tjänsten. De kan även analysera för andra parasiter.

Liknande trådar

Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
841
Senast: ufot
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 478
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 705
Senast: MJLee
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
769
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • Blod i urinen
  • Vad ska vi göra med skräck-toaletten?

Hund, Katt, Andra Djur