Avmaskning, vaccinering?

Sv: Avmaskning, vaccinering?

Behövs inte göras alls såvida inte katten har mask. Jag har innekatter och avmaskar aldrig innan vaccination. Skickar in avföringsprov till SVA och kollar om de har mask, hitills har jag bara fått negativa provsvar.

Sv: Avmaskning, vaccinering?

Jag har utekatter som äter råttor och brukar avmaska oftast när jag ser att han har mask men någonstans har jag för mig att jag läst att de ska avmaskas före vaccination (el. det kanske är om hunden jag läst det)

Tack för svaret.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 083
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Hej! Jag ska försäkra min katt men behöver då veta vad han är för färg. Vi ska göra besiktning snart men vill försäkra han innan det...
Svar
8
· Visningar
587
Senast: Filippa
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 882
Senast: Lisen82
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
414
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?