Avmaskning nu-kolik när???

söderböna

Trådstartare
Om man avmaskat nu, vilket jag förstått att man inte ska göra men inte kände till, när är risken för kolik pga maskuppvaknade som störst?

/Marie

Sv: Avmaskning nu-kolik när???

Är det ingen som vet??
Hon avmaskades i onsdags, så va tror ni kan vi andas ut:confused:

/Marie

Är inte alls säker ,men tror det inte kan vara nån fara nu en vecka efter. En kompis köpte en häst förra vintern och avmaskade honom direkt när han kom till henne och han hade lite magknip någon dag efter bara, o sen försvann det.
Vet inte om han reagerade på medlet eller om det var själva maskarna han fick magont av.

Det borde uppkomma relativt snabbt, men nån vecka till skulle jag hålla koll i alla fall.

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Kristall10
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 524
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Genom en successiv invänjningsperiod kan du förbereda hästen väl inför betessläppet. Enligt skadehistorik från Agria djurförsäkring...
Svar
0
· Visningar
569
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 585
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama