Avmaska kanin?

S

semlizz

Behöver man aldrig avmaska en kanin?

Har själv en liten kanintjej på 2 år

162701_24012.jpg

Sv: Avmaska kanin?

vet i tusan om det behövs. min kanin på 6 år har aldrig avmaskats iaf

ok. kanske bara om dom får mask. det märker man nog. men tack endå :-)

Min kanin hade så mycket mask att hon blev sjuk och gick inte att rädda :( :( :cry: Så avmaska för att vara på den säkra sidan

Har avmaskat min kanin en gång, men det är några år sen nu.
Det bästa är nog att avmaska om man misstänker mask, inte annars!

Har två tioåriga kaniner som jag aldrig har avmaskat. :D

Vi köpte avmaskningsmedel till våra kaniner av en veterinär.

har haft kaniner i flera år och aldrig avmasktat..dom har klarat sig, så det gör nog inget om man inte gör det..:D

Hmm, nä jag har aldrig heller hört någon göra det,men då min hona är mager trots massa gräs och annat så kanske en avmaskning inte vore helt fel?Därifrån jag köpte henne fick hon grismjöl som foder och inget annat.Hon satt i minkbur och endast mjöl och vatten imellanåt.
Kanske bäst att ta henne till vet först? Hon är pigg och trevlig för övrigt.

Jag och en kompis visste inte det och vi ringde till en veterinär. Vet. sa att det bara behövdes om den fått mask.

Liknande trådar

Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 424
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
527
Däggdjur Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
0
· Visningar
560
Senast: Stinaelin
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama