Emmmmma
Trådstartare
Jag har en ute/innekatt (ute på dagarna och sover inne på natten) som är en fenomenal jägare, och äter således en hel del sork, möss, fåglar, ödlor etc. Sedan i höstas har jag sett mask i rumpan på honom ungefär varannan månad. Han blir då avmaskad med Dron-spot, och jag har nu avmaskat honom 4 ggr sedan i november. Sista gången avmaskades han i april och då kräktes han även upp en lång - död - mask senare samma dag.
Nu har han synlig mask i rumpan igen, och nu blir jag lite kluven. Ska man verkligen hålla på och avmaska ”hela tiden”? Ska man byta medel? Det är samma sort jag har sett hela tiden (bandmask). Katten i fråga är av en slank variant, men har gott hull och fin i pälsen.
Nångång hörde jag att utekatter ”alltid” har en viss del mask, och jag vill ju absolut inte riskera nån resistens.
Förslag på hur man ska tänka?
Nu har han synlig mask i rumpan igen, och nu blir jag lite kluven. Ska man verkligen hålla på och avmaska ”hela tiden”? Ska man byta medel? Det är samma sort jag har sett hela tiden (bandmask). Katten i fråga är av en slank variant, men har gott hull och fin i pälsen.
Nångång hörde jag att utekatter ”alltid” har en viss del mask, och jag vill ju absolut inte riskera nån resistens.
Förslag på hur man ska tänka?