- Svar: 28
- Visningar: 3 464
Tre hästar avlivades akut av djurskyddsskäl i samband med en kontroll på en gård i Sörmland.
- Källa/Läs mer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, därför tycker jag det är dumt att blanda in tron att psykisk sjukdom ligger bakom sådan vanvård då det är långt ifrån alltid så läget är. Folk med psykiska sjukdomar har det tillräckligt kämpigt att bli betrodda som kapabla till att ta hand om djur som det är.Det finns också psykiskt sjuka som hellre skulle dö än att missköta sina djur/barn.
Det är det vanligaste, att det ligger mänskliga tragedier grav vanvård och då ofta med psykiatriska diagnoser, men visst det finns säker undantag, här skulle det kunna vara okunskap också och dålig ekonomi.Jo, därför tycker jag det är dumt att blanda in tron att psykisk sjukdom ligger bakom sådan vanvård då det är långt ifrån alltid så läget är. Folk med psykiska sjukdomar har det tillräckligt kämpigt att bli betrodda som kapabla till att ta hand om djur som det är.
Dumt att spekulera om sådant, oavsett vilket så är det inte en människa som ska ha med levande ting att göra.
Varför tar du allt så personligt?Jo, därför tycker jag det är dumt att blanda in tron att psykisk sjukdom ligger bakom sådan vanvård då det är långt ifrån alltid så läget är. Folk med psykiska sjukdomar har det tillräckligt kämpigt att bli betrodda som kapabla till att ta hand om djur som det är.
Dumt att spekulera om sådant, oavsett vilket så är det inte en människa som ska ha med levande ting att göra.
Varför lägger du dig i hur jag svarar? Eller övht varför bryr du dig om varför jag tar något personligt om jag nu gör det, har väl inte du med att göra.Varför tar du allt så personligt?
Möjligheten att det handlade om psykisk sjukdom kom upp i tråden efter uttalanden om ondska - är det mer rätt att spekulera om att människor är onda än att de är drabbade av något som tar deras ork och förmåga?Jo, därför tycker jag det är dumt att blanda in tron att psykisk sjukdom ligger bakom sådan vanvård då det är långt ifrån alltid så läget är. Folk med psykiska sjukdomar har det tillräckligt kämpigt att bli betrodda som kapabla till att ta hand om djur som det är.
Kommer ihåg den också, minns du va den hette?Jag minns en tråd där en mamma upptäckte att hens barn torterade en katt till döds. Dottern var inte psykiskt sjuk.
Jag är inte förvånad. De här med fång och De har många gånger gått till överdrift då de tror att om man skiter i att vaccinera, avmaska och behandla hästen så blir de friska Läst så mycket dumheter sista året jag blir mållös i mellan åt.