Avlivades akut efter anmälan

Vilka fruktansvärda människor det finns. Jag kan för mitt liv inte fatta varför de vill ha djur när de uppenbarligen inte bryr sig om dem alls!!! Det borde vara hårda straff på sådant, så att åtminstone en del av idioterna blev avskräckta. :cry:

Det är ingen ursäkt! Hade du resonerar likadant om det gällde barn?
Det var väl ingen som skrev att det var en ursäkt. Det pratades om orsaken. Det är inte samma sak. Sjukdomar och missbruk lär till stor del även vara orsaken när folk missköter sina barn men det gör ju inte att de borde få ha kvar vårdnaden precis som att man inte bör ha djur om man inte kan ta hand om dom.

Det är ingen ursäkt! Hade du resonerar likadant om det gällde barn?
Ursäkt och ursäkt, det är ursäkt på samma nivå som andra sjukdomar som gör en oförmögen att agera på ett vettigt vis. Jämför med hög feber, medvetslöshet och likartade tillstånd.

Klart det kan vara en elak typ som njuter av att djuren far illa, förutom att det också är en psykisk störning, men då handlar det snarare om regelrätt misshandel än att negligera att kalla på veterinär.

Vissa människor är bara onda hela enkelt, utan sjukdomar. Det finns ju mängder med mördare som inte räknas som sjuka.
Jag ser det snarare som att mördare är sjuka men alla är inte tillräckligt sjuka för att dömas till vård istället för fängelse.

Finns fler brått där jag inte kan se att det är en fullt frisk person kan begå men som inte är tillräckligt sjuk för att dömas till vård.

Jag minns en tråd där en mamma upptäckte att hens barn torterade en katt till döds. Dottern var inte psykiskt sjuk.

Just när det gäller vanvård av djur så är det ofta personer som tidigare i livet har varit fullt kapabla att ta hand om sina djur, men som på grund av ålder och/eller sjukdom inte längre klara av det. De saknar dessutom insikt och/eller förmåga att göra något åt det, t ex ta tag i en avlivning. Ofta väldigt tragiska situationer även mänskligt.

Vissa människor är bara onda hela enkelt, utan sjukdomar. Det finns ju mängder med mördare som inte räknas som sjuka.
Kanske eller så kanske inte.

Det ska mycket till för att en helt normal person skaffar sig hästar för att sen vänta på att de ska bli sjuka för att sedan roa sig med att se hästarna lida. Det låter som man måste vara sjuk för att göra det. Visst möjligheten finns men sannolikheten att det rör sig om psykisk sjukdom är klart högre. Det är ett dyrt "nöje" bara att köpa in hästarna.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Tre personer från Sörmland åtalas för djurplågeri. Det efter att trion utsatt åtta islandshästar för allvarligt lidande, varav en häst...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svenskfödde storloppsvinnaren och elitloppshästen, B.B.S.Sugarlight, har vid 15 års ålder blivit avlivad hemma i Norge på grund av...
Svar
0
· Visningar
157
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tre hästar har blivit akut omhändertagna av länsstyrelsen. Detta i samband med att hästägaren blev vräkt från sin gård i Värmland.
Svar
2
· Visningar
891
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I samband med en kontroll som Länsstyrelsen gjorde hos en hästägare, upptäcktes två hästar som led av kraftig smärta på grund av fång...
Svar
0
· Visningar
339
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama