Avlivad häst

Hambo

Trådstartare
När ni avlivar era hästar, skickar ni då in passet till SIF ?
Det står att man ska göra det, men jag vill spara mitt.......

Hej från Hambo

Sv: Avlivad häst

Jag har inte gjort det. Avlivade min häst för 1 år sedan.
Men ska väl göra det... när jag får tummen ur.
Vill egentligen behålla det.

Jag skickade in passet när jag avlivade min och jag skrev en lapp att jag vill få tillbaka passet. Det får man men det stämplas igenom med stjärnmärken så det inte går att använda igen.

Okey !
Tack för infon. Jag vill göra en minnestavla, med en svanstipp och lite bilder+hans rosett, som vi fick på en hopptävling !

Hej från Hambo

Jag måste också tacka för svaret!! :bow: :) Jag har också funderat väldigt mycket på den här saken. Bra att veta den dagen det tråkiga händer.

Jag måste också tacka för svaret!! :bow: :) Jag har också funderat väldigt mycket på den här saken. Bra att veta den dagen det tråkiga händer.

Håller med! Tyvärr så kommer ju den oundvikliga dagen och det är ju bra att veta redan innan vissa detaljer.

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: Roheryn
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
294
Senast: Sryoqwe
·
Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
574
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästägaren ville avliva sin mycket sjuka häst, men veterinären vägrade och ifrågasatte beslutet. Hästen avlivades på annan väg – och nu...
Svar
4
· Visningar
1 030
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka