sorbifolia
Trådstartare
Håller på att rita nytt stall då det inte finns något sådant på min nya gård. Och då måste man såklart fråga buke om råd - vad är bäst? Själv så tycker jag det känns som om hästarna föredrar avlånga boxar, och att det är enklare för sto och föl att ligga samtidigt utan att störa varandra i en mera avlång bok. Jag låter också mina föl stå med sina mammor tills de är kring året, så de blir ganska stora på slutet.
Men nu har jag lite svårt att få ihop avlånga boxar så som jag tänkt ursprungligen, och tittar därför på mera kvadratiska som ett alternativ. Och tänkte höra vad bukefolket har för erfarenheter, spelar formen på boxen egentligen roll om ytan bara är tillräckligt stor?
(försök bortse från att det skiljer 10 cm2 på ytan i omröstningsalternativen, ni fattar princippet)
Men nu har jag lite svårt att få ihop avlånga boxar så som jag tänkt ursprungligen, och tittar därför på mera kvadratiska som ett alternativ. Och tänkte höra vad bukefolket har för erfarenheter, spelar formen på boxen egentligen roll om ytan bara är tillräckligt stor?
(försök bortse från att det skiljer 10 cm2 på ytan i omröstningsalternativen, ni fattar princippet)