Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänker så här: Jag kräver inget betalt efterom att en medryttare gör mig en tjänst och motionerar min häst och hjälper till i stallet. Men jag betalar heller inget för det efterom att jag som hästägare gör medryttare en tjänst som står med en välutbildad häst till förfogande som denne får rida och utvecklas på.Ja var går gränsen för att man ger någon en chans att få fler timmar i sadeln för någon slant och att man får någon att träna ens häst åt en för betalning? Men då blir det väl kanske mer av en beridare än medryttare? Vid vilken kunskapsnivå kan en ryttare kräva betalt?
Tänker såklart på att jag spar in på bensinkostnad själv de dagar medryttaren tar stallet, och skulle ryttaren exempelvis rida hästen bättre än jag så skulle det ju kännas knasigt att ta betalt eftersom ryttaren då gör MIG tjänsten att träna hästen
Gränsen är mest geografisk, bor du i storstadsregionerna så kan du ta betalt, i synnerhet i Stockholm, ju mer centralt dess mer betalt.Ja var går gränsen för att man ger någon en chans att få fler timmar i sadeln för någon slant och att man får någon att träna ens häst åt en för betalning? Men då blir det väl kanske mer av en beridare än medryttare? Vid vilken kunskapsnivå kan en ryttare kräva betalt?
Tänker såklart på att jag spar in på bensinkostnad själv de dagar medryttaren tar stallet, och skulle ryttaren exempelvis rida hästen bättre än jag så skulle det ju kännas knasigt att ta betalt eftersom ryttaren då gör MIG tjänsten att träna hästen
Du kan ta så mycket betalt som någon är beredd att betala! dvs från 0kr till flera tusen.
Jag har tagit betalt av en medryttare och jag har haft ett gäng gratis. Hur attraktiv är hästen? Får man träna och tävla, eller bara rida i skogen?
Jag har tagit 700. Tar nu 0kr. Samma häst, helt olika i hur igång den har varit. Du får säga en summa, se om någon nappar. Gör ingen det, då är du för dyr.Ganska grön häst, så är väl inga tävlingar inplanerade på ett tag (!) utan mer hobbyridning i trevlig natur.
Hade jag kunnat erbjuda mer utav en ”chans” för ryttaren att utvecklas och tävla osv hade jag känt mig lite mer säker i situationen att kunna ta betalt. Kan förvisso erbjuda transport till och från tränare om intresset finns från medryttaren.
När jag väl medryttarr har jag ofta inte betalt, i ett arrangemang betalade jag kostnad av skoning, jämfört med att bara raspa hovarna, då ponnyn annars gått barfota om den inte ridits.
i den situationen var det en ponny som "blivit över" och inte reds för övrigt. Den klarade att stå, men mådde bättre med motion. Jag red 4/5 gånger i veckan, ganska fritt och där ägaren gav mig en lektion då p då när hen hade tid. Gjorde stallet för två hästar när jag var där om det inte redan var gjort.
Överlag var jag en sån där pålitlig byta sysslor med medryttare- vilket såklart kan vara svårt att förmedla via annons (menn ag hittade båda mina via Buke annonser!)
Jag skulle kanske sätta en liten summa på annonsen, och kanske också sätta en åldersgräns för att försöka sålla bland svaren, men jag tror det handlar mycket om tur när det kommer till att hitta rätt!
Jag har tagit 700. Tar nu 0kr. Samma häst, helt olika i hur igång den har varit. Du får säga en summa, se om någon nappar. Gör ingen det, då är du för dyr.