AVG Virusprogram

Mynta2

Trådstartare
Har plockat hem detta igen då jag tyckte att Antivir funkade lite si och så..MEN, nu har ikonen plötsligt blivit grå..detta betyder ju att jag inte har fullt skydd..Om jag kollar står det: E-mail scanner is not fully functional. Så hur fixar jag till detta ? Det går alldeles utmärkt att uppdatera, men fortfarande är ikonen grå och denna text kommer upp då jag håller muspekaren över ikonen. Vart ska jag gå för att fixa till E-mail scanningen ? Den verkar ju inte uppdateras som resten av programmet...
 
Sv: AVG Virusprogram

Du har fortfarande W-98 väl?

Har för mig att du behöver starta om datorn efter att ha uppdaterat AVG mail.

Hade samma problem med min gamla burk för nån månad sen. Ska starta upp den o kolla om det är samma nu. Återkommer om jag hittar nått annat.
 
Sv: AVG Virusprogram

Japp, har Win 98 än ;)..Och första versionen till och med :angel: ...Fast detta började hända bara för nån dag sedan, det har ju förut gått att uppdatera helt utan problem..men det var ju detta med E-mail delen som plötsligt slutade funka...Har aldrig behövt starta om när jag uppdaterat.
 
Sv: AVG Virusprogram

Jag kör ju w-98 v2 i min gamla burk. Startade den idag och fick samma fenomen nu oxå.

Tror att det har att göra med att de inte uppdaterar lika frekvent till de äldre W. Det behövs tydligen inte då "virusskrivarna" hellre ägnar sig åt nyare OS.

Här funkade det iaf direkt efter omstart, jag tror inte att funktionen ligger nere när den visas grå heller, det är bara att systemet inte känner av att filerna är uppdaterade förrän efter omstart.
 
Sv: AVG Virusprogram

Aha, jag hittade en knapp där det stod: Activate..ja, eller nåt sånt..tröck på den och vipps så fick jag färgikon ;).

Mysterier i webvärlden :p

Tack för svarena..
 
Senast ändrad:
Sv: AVG Virusprogram

Fenomenet uppträder EFTER att man laddat ner uppdateringen, så man kan försöka ladda hem hur länge som helst ;)

Jag har bara upplevt detta just med W-98 och AVG, på burken med XP händer inte detta.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag vet inte vad som hänt med mitt virusprogram, plötsligt så ser det inte ut som det är aktiverat längre, ikonen som indikerar att den...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp