avföringsprov - hur lång tid tar det att få svar?

T

Tokmaja

Mina hästar har ju diarré och veterinären tyckte att vi skulle skicka in ett avföringsprov till Uppsala.
Så jag har fått adress och så.
Men är det någon som vet hur lång tid det tar att få svar på det??
Trodde ju att de skulle komma och hjälpa mig och ge hästarna nått dunderpulver så skulle allt bli bra... dumma mig... :crazy:
Fast det är ju bra att få kollat förståss.

Så nån som har skickat in, hur lång tid tog det att få svar och blev det någon resultat av det hela.

Veterinären föreslog även salmonella prov, men när jag pratade med de i uppsala föreslog de att vi börjar med parasitprov eftersom det ändå inte skickas till samma ställe...
Tror inte på nått av slagen i o f i o m att de får tillbaka diarrén varje höst...:crazy:

Sv: avföringsprov - hur lång tid tar det att få svar?

Ingen som har skickat in och fått det testat och vet?

Jag lämnade på Mybac-Vettech Laboratoriet vid Bredäng igår em, och hade fått svar idag via mail....men uppsala vet jag inget om.

Ok. Verkar med andra ord inte vara så vanligt att folk skickar in...

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
669
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 113
Senast: Sasse
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Hundhälsa Skrället är en skrutthund igen 💔 Vi har varit och lämnat urinprov igår där dom ska kika efter tecken på Addisons och Cushings. Togs även...
Svar
7
· Visningar
995
Senast: Kratus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama