P

Piewo

Jag undrar varför min häst har en bubblig mage samt att hans avföring luktar surt och havren ligger hel kvar i bajset ? Är det någon som har några idéer ?? :bow:
 
Om havren inte är tuggad så kan den endera vara att han stressar så när han äter att han inte tar sig tid att tugga, men det troliga är att han har problem med tänderna, det kan vara därför han är konstig i magen också... eftersom maten kommer ner otuggad...
Ta ut hästtandläkare!
 
Tack Skuggi.
Tandläkare beställd men kommer inte förrän vecka 14, det var det jag misstänkte men ville vara säker. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Efter lång vinter med dålig häst har allt varit bra. Första tävlingen avklarad och gjorde denna obsevationen. Normal avföring i boxen...
Svar
9
· Visningar
1 349
Senast: super
·
Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 439
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: Murray
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 243
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp