Även jag behöver hjälp av er med sadlar....

Divina

Trådstartare
Jag letar och provar men inget passar. Jag vet inte vilket märke jag ska leta efter. Alla sadlar puttar hon bak och sadelutprovaren som jag hade ute sa att jag måste ha ort spetsar som pekar bakåt.Och jag ska ha en dressyr eller islads sadel. Då dom ger mer bogfrihet. Hon har stora bogrörelser så därför puttar hon allt bak.Sadelläget på henne är långt bak. Förlåt för kortet, jag är inte så duktig på datorer. :laugh:
0

Prisklass?
Jag tänkte spontant på Erreplus men du har inte skrivit något om hur hon ser ut förutom stora bogar och jag kan inte se bilden så det blir lite svårt ;)

Jag letar och provar men inget passar. Jag vet inte vilket märke jag ska leta efter. Alla sadlar puttar hon bak och sadelutprovaren som jag hade ute sa att jag måste ha ort spetsar som pekar bakåt.Och jag ska ha en dressyr eller islads sadel. Då dom ger mer bogfrihet. Hon har stora bogrörelser så därför puttar hon allt bak.Sadelläget på henne är långt bak. Förlåt för kortet, jag är inte så duktig på datorer. :laugh:
0
bilden måste vara uppladdad på internet först, t ex ditt galleri på bukefalos.

vad för typ av häst är det? hur ser rygglinjen ut, behöver den en xxxw bomvidd, är hästen fet, tunn, överbyggd välmusklad, felmusklad osv. all info är bra info när man inte ser hästen irl ;)

Vet inte vad jag ska skriva men Hon har rund rygg, rundad lång manke (ej takforman) lätt svängd rygg. kort annäggningsyta. Just nu är hon mullig. Inte så musklad. Hon höjer ryggen fint i traven.Och Jag hamnar lätt i stol sits. Ska få prova en Albion, en äldre bates och en KI tölt. (dessa ska testas med sadelutprovare snart) Har ridit i kjällström excillent men den var för rak, wintec alorund hamna i bakvikt, tekna hopp puttar hon bak. Detta är vad jag provat nu.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 453
Senast: mackan
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 403
Utrustning Vi ska köpa en ponny som hos nuvarande ägare enbart rids i dressyr och de har därför inte satsat på hoppsadel till honom utan köpt en...
Svar
13
· Visningar
4 122
Senast: Harbor
·
Utrustning Vänder mig till er för att höra era tankar. Ska försöka dra bakgrunden kort. Köpte min häst, ett halvblodsto, 10 år, i dec-14. Gick då...
Svar
7
· Visningar
2 612
Senast: Zata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross