H
Hejkungen
Berättar lite först om situationen: Har skaffat mig en Dvärgvädur med en japansk teckning (Brunsvart-randig). Kaninen kommer i första hand att tämjas & ses om den är lämplig för avel, om den har bra temperament & inga sjukdomar. Sedan ska en lämplig hane hittas att betäcka honan med. Jag köpte henne lite i fel säsong, då en Hona helst ska vara mellan 6-12 månader då hon får första kullen & inte senare än ett år, då det kan bli fel vid födsel. I september kommer hon kunna betäckas för första så, i mitten av augusti kommer hon att paras. Kan inte vänta till nästa sommar, då det är försent & hon har blivit för gammal. Till mina frågor!
- Är det för kallt för honan att föda ute i September? (Självklart i en ute bur med mycket halm i!)
- Är det en stor risk för honan att bli aggressiv efter första kullen?
- Vad finns det för risker om honan föder utomhus?
Extremt tacksam för svar.
Pss... Jag är 100 % seriös, och ingenting för kul skull. Eller, jag är ju intresserad av kaniner och andra djur, men det är ju mest för att det är som ett intresse. Jag har haft kanin & vill utveckla min kunnighet, helst bli en profionell uppfödare i framtiden. Kaninungar är också väldigt eftertraktat där jag bor!
- Är det för kallt för honan att föda ute i September? (Självklart i en ute bur med mycket halm i!)
- Är det en stor risk för honan att bli aggressiv efter första kullen?
- Vad finns det för risker om honan föder utomhus?
Extremt tacksam för svar.
Pss... Jag är 100 % seriös, och ingenting för kul skull. Eller, jag är ju intresserad av kaniner och andra djur, men det är ju mest för att det är som ett intresse. Jag har haft kanin & vill utveckla min kunnighet, helst bli en profionell uppfödare i framtiden. Kaninungar är också väldigt eftertraktat där jag bor!