Avd B nollor

Sv: Avd B nollor

Och hade en kompis som sa att om man har två nollor i tex. LB så får man tävla både LB i avd A och LB+5 i avd A. Men det tycker jag låter konstig. Stämmer det??

Ja på båda. Nollorna ska vara på minst den höjden du vill hoppa avd A och LB+5 räknas till LB :)

KL*

Är jag ute och cyklar om jag fått för mig att hästen måste vara 6 år för att över huvud taget få starta avd. A?

Det var ju det jag skrev?

Nej, du skrev att LB+5 räknas som LB. Jag hittar inte stöd för något annat än att om man vill rida avdelning A i LB+5 på en sexårig ponny så måste man ha gjort två felfria avdelning B på lägst LB+5 samma år.
/Lady_S

Så är det, och eftersom det så sällan är LB+5 i avd b så brukar man få rida på LA-höjd för att få rida LB+5 avd a =)

Så är det, och eftersom det så sällan är LB+5 i avd b så brukar man få rida på LA-höjd för att få rida LB+5 avd a =)

Nej, det är fel.
För att få starta LB+5 i avd.A ska man ha hoppat 2 felfria rundor i lägst LB!

Nej, det är fel.
För att få starta LB+5 i avd.A ska man ha hoppat 2 felfria rundor i lägst LB!

Samma som för häst antar jag. Har du 2 nollor i 120 avd B får du även hoppa 125 i avd A då både 120 och 125 räknas som LA. 110 och 115 räknas båda till LB

Det står klart och tydligt i TR under kvalificeringsbestämmelser vad som gäller för vilken/vilka klasser.

Alla +5 klasser oavsett det gäller häst eller ponny får man rida på samma kval.

Det står klart och tydligt i TR under kvalificeringsbestämmelser vad som gäller för vilken/vilka klasser.

Alla +5 klasser oavsett det gäller häst eller ponny får man rida på samma kval.
Det som står där (mom 374) gäller ju om du ska kvala för att få hoppa t ex 1,30. Vad du ska göra för att få rida avdelning A med en sexåring står som jag tidigare skrivit under moment 373.

Så vitt jag kan läsa står det klart och tydligt att du måste ha gjort dina felfria ritter i LB+5 (eller högre) för att få rida avdelning A i LB+5.
6-åriga hästar får starta i Avdelning A i klasser 0,90-1,25/LD-LA+; kat. A 0,50 m, kat.
B 0,60 m, kat. C 0,70 m, kat. D 0,80 m, - kat. A 0,85 m, kat. B 0,95 m, kat. C 1,05 m,
kat. D 1,15 m hoppning efter att ha presterat två felfria ritter på lägst lokal tävling i
avdelning B på minst samma höjd det år hästen blir 6 år.

6-åriga hästar får starta i avdelning A i klasser 1,30-1,40/MsvB - MsvA; kat. B 1,00
m, kat. C 1,10 m, kat. D 1,20 m - kat. kat. C 1,20 m, D 1,30 m hoppning efter att ha
presterat två felfria ritter i avdelning B 1,30 hoppning/MsvB; kat. B 1,00 m, kat. C
1,10 m, kat. D 1,20 m, hoppning det år hästen blir 6 år.

Mvh,
Lady_S

Liknande trådar

Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 592
Senast: BornAgain
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: Fiorano
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
529
Senast: Mli
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka