Olivia_locke
Trådstartare
Om man har en nolla i LA avd B och en nolla i LB avd B, får man tävla LB i avd A då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var ju det jag skrev?
Så är det, och eftersom det så sällan är LB+5 i avd b så brukar man få rida på LA-höjd för att få rida LB+5 avd a =)
Nej, det är fel.
För att få starta LB+5 i avd.A ska man ha hoppat 2 felfria rundor i lägst LB!
Nej, det är fel.
För att få starta LB+5 i avd.A ska man ha hoppat 2 felfria rundor i lägst LB!
Källa, tack!Samma som för häst antar jag. Har du 2 nollor i 120 avd B får du även hoppa 125 i avd A då både 120 och 125 räknas som LA. 110 och 115 räknas båda till LB
Det som står där (mom 374) gäller ju om du ska kvala för att få hoppa t ex 1,30. Vad du ska göra för att få rida avdelning A med en sexåring står som jag tidigare skrivit under moment 373.Det står klart och tydligt i TR under kvalificeringsbestämmelser vad som gäller för vilken/vilka klasser.
Alla +5 klasser oavsett det gäller häst eller ponny får man rida på samma kval.
6-åriga hästar får starta i Avdelning A i klasser 0,90-1,25/LD-LA+; kat. A 0,50 m, kat.
B 0,60 m, kat. C 0,70 m, kat. D 0,80 m, - kat. A 0,85 m, kat. B 0,95 m, kat. C 1,05 m,
kat. D 1,15 m hoppning efter att ha presterat två felfria ritter på lägst lokal tävling i
avdelning B på minst samma höjd det år hästen blir 6 år.
6-åriga hästar får starta i avdelning A i klasser 1,30-1,40/MsvB - MsvA; kat. B 1,00
m, kat. C 1,10 m, kat. D 1,20 m - kat. kat. C 1,20 m, D 1,30 m hoppning efter att ha
presterat två felfria ritter i avdelning B 1,30 hoppning/MsvB; kat. B 1,00 m, kat. C
1,10 m, kat. D 1,20 m, hoppning det år hästen blir 6 år.