avanmälan pga av sjukdom.

S

Scottsman

börjar bli rätt trött på detta med straffavgifter hit och dit. Har för ovanlighetens skull blivit tvungen att stryka mig pga av att min häst har blivit kraftigt förkyld. Jag har varit i kontakt med veterinär och rådgjort om behandlig behövs. Veterinären tyckte inte att det var nödvändigt utan tyckte jag skulle avvakta. Nu har det dragit ut på tiden så jag insåg att jag var tvungen att stryka mig. Svaret jag fick på mail 5 dagar innan start var att jag var tvungen att betala in full avgift + 25 kr i adm. avgift till deras BG som fanns på propen. Det roliga var ju dessutom att det inte fanns något BG angivet på propen! Förr betalade man ju bara in en anmälningsavgift och betalade en startavgift på plats. Nu måste man ju alltså betala allt oavsett om man kommer till start eller inte.

Sv: avanmälan pga av sjukdom.

Jag tycker det är ett fåtal arrangörer som numera vill ha betalt på plats...

Men om du har läkar eller veterinärintyg ska du inte behöva betala, om du stryker dig av annan orsak förstår jag att arrangören vill ha betalt. Dessutom finns ju allt sådant reglerat i TR.

Jag tycker det var längesen jag betalade in i förväg. Sen är ju saken den att det är ju inte alla skador/sjukdomar du behöver ta ut veterinär för. Det är ju synd att folk inte kan sköta sånt här så man slipper bestraffa på detta vis.:confused:

Jag tycker det inte är konstigt, säg att 75% av startfältet avanmäler sig exempelvis dagen innan tävling. Tycker du inte att arrangören ska få ta betalt då?

Jag tycker att det är ok att man får betala anm+start avg men varför adm. avgift?

Adm.avgiften förstår inte jag heller, men de andra avgifterna har jag full förståelse för.

Därför att det blir merarbete= merkostnader när folk inte dyker upp, och tyvärr är det många fler än man kan tro. Många behöver också flera påminnelser innan de betalar....och kommer med allsköns rövarhistorier för att slippa undan.

Men de som laglydig sätter in pengarna på kontot ska ju inte lida för att endel behöver få påminnelser!
Lägg då dessa avgifter på de som misssköter sig!

Det är tråkigt när det händer men jag tycker att det här systemet iallafall har fått bort dem som anmälde sig till allt och sen bestämde sig på tävlingsmoronen om de skulle åka alls och i såfall vart (eftersom det inte var ovanligt med att anmäla sig till flera klubbar) eller bara skita i det.
Du anar inte hur skittråkigt det var när samma människor jämt och ständigt anmälde sig och man visste att de inte skulle dyka upp den här gången heller, men likförbannat var man tvungen och köra hela racet med dem, dvs helt onödigt arbete.

*Kl*

Jag brukar göra så att de som stryker sig men inte har vet intyg (och därmed skall betala) slipper adm avgift. Skulle det vara så att de inte betalar och jag måste skicka en faktura så lägger jag på en adm avgift, eftersom det blir merarbete då.

Likaså de som får en faktura på tävlingsdagen att betala slipper adm avgift, det är ju inte så mycket merarbete, men betalar de inte i tid så blir det både adm avgift och påminnelseavgift - varför skall jag sitta med en massa extrajobb utan att få något för det och de som tävlar/anmält bara gör lite som de vill (i och för sig klubben som får pengarna)

Kan förstå både klubben och dig. Allt finns ju i TR.

Strök mig själv i Januari från en dressyrtävling. Var på plats på tävlingsdagen för att titta på andra ekipage och tänkte då samtidigt att jag skulle fråga om jag skulle betala eller om jag slapp. Fick då svaret att jag hade strukit mig innan den sista tiden för strykningar gått ut plus att jag då hade vet. intyg.
Döm min förvåning när jag på onsdagen fick en räkning på 70.- (startavg.) + en adm. avgift på 50.- Fick 4 dagar på mig innan pengarna skulle vara klubben tillhanda. :eek: :eek:
Och var inte pengarna klubben tillhanda senast då så skulle det anmälas till ridsportsförbundet och min licens skulle kunna dras in.

Ringde lätt upprörd till kontaktnumret som stod och tyckte att det var dåligt med 4 dgr. Nu var ju inte pengarna ett problem 120.- är ju en piss i sjön när man har häst och dessutom hade ju jag fått svaret att jag inte skulle behöva betala ngt.
Men hur som helst slutade det med att jag inte behövde betala :angel:

Liknande trådar

Dressyr Är det nån som kan hjälpa mig att reda ut begreppen när det gäller avanmälan till dressyrtävling? För en gångs skull har jag anmält...
Svar
9
· Visningar
2 869
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka