Automatiska ljussläckare - funkar de?

bettysmatte

Trådstartare
Ja, alltså sådana där i metall som man trär på ljuset och med ett litet lock som ska släcka ljuset på den nivå man sätter dem. Tyckte att jag kom på en genialisk julklapp till pappa. Men jag googlar och alla sådana ser i princip likadana ut, men priserna varierar ENORMT. De från Clas Ohlsson får USEL kritik. Men hur ska jag veta vilka som är bra när de, som sagt, ser i det närmsta identiska ut? Funkar de överhuvudtaget som det är tänkt :confused: ?

Kallas väl änglavakt, det är ett namn jag hsr sett. Jag lärde mig förra december att dom inte fungerar om man inte har satt på dom helt korrekt. "Locket" ska tydligen inte ligga mot stearinljus utan sticka rakt ut för att sen då slå igen när ljuset brunnit ner till locket. Mitt "lock" låg på mot stearinljus och då fungerade det inte. Exakt vad som hände vet jag inte men själva saken med lock hade ramlat ner och mossan började brinna när ljuset kom ner till mossan. Upptäckte det av att jag kände rökdoften :nailbiting: Råkade i detta fall lämna ett ljus, men var som tur var bara 2 m bort.

Men de ska fungera om man sätter på dom korrekt.

Testade precis och det fungerade.

Huruvida det skiljer sig i kvalité vet jag dock inte.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka