Automatisk utfodring i hagen

M

miamiamia

Undrar om någon kan tipsa om vilka alternativ det finns för atutomtisk utfodring av hö i hagen. Gärna även vilka som säljer dessa.
Tusen tack
 
Sv: Automatisk utfodring i hagen

Vet inte hur de hölådorna fungerar men vi byggde en liknande för en 10-15 år sedan. Tillsammans med en timer så öppnades botten på lådan vid önskad tidpunkt.
Det vill säga önskad för mig - inte för ena hästen.....

Inom ett par dagar hade hon listat ut hur man öppnade den. Och öppnade den givetvis direkt efter hon ätit klart morgonhöet. Och sedan var de hungriga resten av dagen......

Vi löste problemet genom att hissa upp lådan i en stång såpass högt upp att hon inte kom åt den.

Det var ganska roligt att se hästarna stå och titta upp på den minutrarna innan höet kom nerdimpandes....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I Hanna Ahlbergs stall har alla hagar en egen soptunna fylld med hö. Med hjälp av en träplanka och ett hål längst ner trillar höet ut...
Svar
0
· Visningar
193
Senast: Gunnar
·
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 236
Senast: L(i)FE
·
Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
892
Senast: lillan222
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 094
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp