S
smartie
Min älskade fyraåriga schäferhane drabbades före jul av klåda på nosen och skorv och små sår på läpparna. Besök hos veterinären som sa att det förhoppningsvis berodde på att han stoppat näsan i något han inte borde, eller fått ngt sår på annat sätt, som orsakat infektion som inte ville läka. Dock berättade han också att om vi har otur så kan det vara första symtomen på en autoimmun sjukdom som börjar just så här. Fick alltså kortisontabletter som skulle tas i fyra dagar. Hunden blev bra och matte glad, men, ve och fasa, upptäckte igår ett nytt sånt där sår precis på gränsen mellan hud och slemhinna på läppen. Tycker också att han blivit tunnhårig på nosryggen och runt ögonen. Har alltså beställt ny tid hos vet, där man förm kommer att göra ngn hudbiopsi.
Jag har ÅNGEST! Någon som vet/har erfarenhet av denna sjukdom? OM det nu visar sig att det är den sjukdomen, så går det tydligen att behandla med kortison och ev cytostatika, men hur bra är det i längden???
Snälla ni som vet något om detta, SKRIV!
Jag har ÅNGEST! Någon som vet/har erfarenhet av denna sjukdom? OM det nu visar sig att det är den sjukdomen, så går det tydligen att behandla med kortison och ev cytostatika, men hur bra är det i längden???
Snälla ni som vet något om detta, SKRIV!